ריבלין ודמפסי
ריבלין ודמפסיצילום: דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש הבוקר (רביעי) עם רמטכ''ל צבא ארצות-הברית, הגנרל מרטין דמפסי. 

הנשיא ברך את הגנרל דמפסי המבקר זו הפעם השישית בישראל. "אנו רואים בך אחד מחברינו הטובים ביותר, מצדיעים לך ומודים לך, הידידות שלך תיזכר בישראל היטב בשנים הבאות".

בפתח דבריו רמז הנשיא להחלטת בית המשפט האמריקני שלא להכיר בירושלים כבירת ישראל. "אני בן למשפחה ירושלמית, דור שביעי בעיר. על אף שנולדתי שבע שנים לפני הכרזת העצמאות, אני ישראלי".

בהמשך דבריו התייחס ריבלין לאתגרים הביטחוניים העומדים על סדר יומה על ישראל והתייחס לנושא האיראני ולמלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה. "בשנים האחרונות למדנו על בשרנו שלא כל מי שהוא האויב של אויבך הוא חבר. עבורנו זהו איום קיומי ממשי ולא שיחה תיאורטית. איום קיומי על כל אזרחי ישראל ללא הבדל דת וגזע".

הגנרל דמפסי הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה וסיפר כי הוא שמח לשוב לירושלים ולבקר בישראל בפעם השישית. "בדבריך ציינת את הסיבות בגללן אני שב לכאן. חשוב לנו להבין היטב את האיומים ומה אנחנו יכולים לעשות יחד כדי לעמוד מולם.

''אנו עובדים יחד באופן שוטף ומוצלח", העיד דמפסי. ''אנו מחויבים עמוקות למערכת היחסים בין ישראל לארה"ב. אין צורך להודות לי על כך, זוהי ידידות שאנו גאים לקחת בה חלק".

זהו ביקורו השישי של הגנרל דמפסי בישראל לקראת סיום תפקידו בספטמבר הקרוב. הרמטכ''ל האמריקני נפגש עם צמרת ההנהגה המדינית והביטחונית במדינה ואף הוענק לו אות הערכה מטעם הרמטכ״ל, רב-אלוף גדי איזנקוט.