הורים שכולים. ארכיון
הורים שכולים. ארכיוןצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

טקס האזכרה השנתי לחללי מלחמת לבנון השנייה התקיים השבוע במצפור ההנצחה בהר אדיר. קודם לטקס התקיים מפגש מרגש בין ההורים השכולים, חיילי גדוד 12 של גולני ובני נוער נבחרים ממועצות אזוריות בצפון.

יוסי בן זקן, מנהל יחידת הנוער של המועצה האזורית מעלה יוסף, מספר על המפגש המרגש, "זה היה יום עיון תחת הכותרת ניצחון הרוח. למדנו על הקרב בבינת ג'בל ובעיקר למדנו להכיר את המשפחות השכולות, ויחד ניסינו ללמוד על הערכים שהם הולכים לאורם".

לדבריו במפגש השתתפו גם חיילים שמשרתים היום בגולני, "יש כאן בעצם מפגש בין שלושה דורות, ההורים השכולים, חיילי צה"ל ודור העתיד. אלה בני נוער שמשמשים בישובים שלהם כמנהיגים, מדריכים ומובילי משלחות. ההורים השכולים היו נפעמים מהמפגש עם בני הנוער".

בן זקן מציין כי במפגש עם ההורים השכולים ניתן ללמוד רבות, "אתה שומע מההורים איך הם התגברו על כל המשברים בעקבות נפילת בנם, מהיכן הם שאבו את הכוחות והתעצומות. זאת חוויה נדירה, ולבני הנוער זה אירוע מכונן".

נזכיר כי מלחמת לבנון השניה נפתחה בעקבות חטיפת החיילים אלדד רגב ואודי גולדווסר בקיץ תשס"ו, על ידי חיזבאללה, שבועות ספורים לאחר חטיפת החייל גלעד שליט בעזה. במלחמה, שנמשכה 34 ימים, נהרגו 121 חיילי צה"ל ו-44 אזרחים.