ספר תורה בכותל - לע"נ גיבורי מלחמת העולם השנייה

במסגרת אירועי שנת השבעים לציון יום השחרור וההצלה של יהודי אירופה, התקיים אתמול (רביעי) אירוע של הכנסת ספר תורה ברחבת הכותל המערבי.

הרב הראשי הרב דוד לאו אמר כי "וזאת התורה אשר שם משה, התורה הזו לא השתנתה כלל באלפי השנים האחרונות ולו במילה אחת, זו תורת הנצח של העם היהודי, ובכתיבתו אנו זוכים להמשיך את מורשת ישראל ומסורתו הלאה, למרות שרבים ניסו לעצור ולפגוע בעם היהודי לאורך הדורות, זהו הניצחון שלנו עליהם".  

רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ אמר כי  הכותל המערבי, השריד האחרון של בית המקדש, מקבל היום את ספר התורה החדש שינציח את מאות אלפי החיילים הקדושים שנרצחו בשואה, וחירפו נפשם להצלת העם היהודי, "אין מקום ראוי ונכון יותר להזכיר אותם, לזכור את מה שעשו למען העם היהודי מאשר הכותל המערבי ומיליוני המתפללים בו".  

נשיא ועידת רבני אירופה הרב פנחס גולדשמידט ציין את מסירותו של הנדיב גרמן זכרייב אשר נטל על עצמו את המשימה הנדירה הזו, לציין את שנת השבעים, ובכלל זה את יום השחרור וההצלה בהיסטוריה היהודית לדורי דורות, "אנחנו כאן בגלל שהקב"ה ריחם על עמנו, ובגלל שכוחות הברית ניצחו את הנאצים ימח שמם, וצריך לזכור את יום השחרור וההצלה של העם היהודי לדורות, בהנצחת החיילים, בכתיבת ספרי תורה, ובטקסים בכל רחבי העולם היהודי, זהו יום משמעותי בחיי העם היהודי וככזה נציין זאת". 

דובר ועידת רבני אירופה ויוזם אירועי שנת השבעים הרב משה פרידמן אמר כי בקהילות רבות ברחבי העולם היהודי ציינו את היום בתפילות, באמירת פרקי תהלים ובזיכרון לקדושים, "יום השחרור וההצלה ייכנס לספר ההיסטוריה בעם היהודי לדורות". 

לאחר הטקס הוכנס בשירה ובריקודים, בליווי תזמורת, זמרים וכלי נגינה ספר התורה החדש אל ארון הקודש ברחבת הכותל המערבי, ובכך תמו סדרת האירועים לציון 'שנת השבעים'.