אקדח
אקדחצילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מוחמד סוויטי, מוחמד טוויל וטארק זרו בגין שוד קשישה בת 78 אשר מסתייעת בהליכון ועבירות נוספות.

השלושה מואשמים בעבירת שוד מזוין בחבורה, עבירות בנשק, כניסה למקום מגורים, כליאת שווא והיזק בזדון.

על פי כתב האישום בחודש שעבר החליטו השלושה, יחד עם שותפים נוספים, לשדוד בית בירושלים, בו מתגוררת קשישה בת 78 אשר מסתייעת בהליכון, וזאת בעקבות מידע קודם אשר קיבלו בנוגע לרכוש המצוי בבית.

לשם כך, הצטיידו השלושה וחבריהם בכפפות, כיסוי ראש, תיקים, גז פלפל, לום, מברג ואקדח.

ביום השוד, בשעות הבוקר, הגיעו השלושה וחבריהם לבית הקשישה. שלושה מהם נכנסו אל הבית כשהם רעולי פנים, אחד מהם פנה אל הקשישה ואמר לה: "גברת תהיי בשקט ואני לא אעשה לך כלום".

חבר אחר בחבורת השודדים ניגש אחר אל המטפלת, חסם את פיה באמצעות ידו עד שלא הצליחה לנשום, סטר בפניה וחנק את צווארה. עוד אמר לה "לסתום את הפה" והפיל אותה ארצה תוך שהוא מטיח את ראשה ברצפה.

בהמשך התיז אחד מהשלושה גז מדמיע לעבר עיניה של המטפלת. אדם נוסף שלף אקדח וכיוון אותו אל פניה תוך שמורה להן לשמור על השקט ואומר "אני אהרוג אותך, שקט". במקביל, ותוך כדי שהאקדח מוצמד לראשה של המטפלת, חיפשו השניים הנוספים רכוש בבית תוך שצועקים "איפה הכסף?".

אחד מהם משך את השרשרת שהייתה על צווארה של הקשישה ותלש אותה בחוזקה וכן שלף את טבעותיה מאצבעותיה. בבואו לקחת את עגיליה, אמרה לו שלא ייקח אותם מאחר והיו שייכים לאמה, והוא הניח לה. תוך כדי, הם גם שברו את שני מכשירי הנייד של המטפלת וקרעו את חיבורי לחצן המצוקה המותקן בבית, כדי שלא יוכלו לקרוא לעזרה.

בהמשך שברו הצעירים את דלת המחסן שבבית באמצעות מוט ברזל ומשם לקחו כספת שהייתה במקום. השלושה הכניסו את הרכוש לתוך תיקים. אחד מהם אחז במטפלת ומשך אותה בכוח אל חדר האמבט תוך שאומר לה להיות בשקט, אחרת יהרגו את הקשישה, ונעל אותה בתוכו.

בהמשך עזבו השלושה את הבית עם הכספת שבה היו כ-300,000 ₪ במזומן וכן תכשיטים בשווי של כ- 100,000 ₪ כשהם מותירים את הקשישה בבית ואת המטפלת נעולה בחדר האמבט. כעבור מספר דקות שברה המטפלת את חלון האמבטיה, יצאה למרפסת השירות והזעיקה עזרה.

כתוצאה ממעשיהם של השודדים נחבלה הקשישה בצווארה והמטפלת נחבלה בראשה וברגלה.