כך זה נגמר בטורניר הקודם, במונדיאל, עבור ברזיל
כך זה נגמר בטורניר הקודם, במונדיאל, עבור ברזילצילום: רויטרס

אם מסכמים את התמונה המלאה, אזי שארבע נבחרות מגיעות לטורניר הקופה אמריקה בכושר שיא ובעלות הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות בטורניר הדרום אמריקאי היוקרתי.

שתיים מתוך הארבע, משחקות באותו הבית ממש, בית ג'. ברזיל וקולומביה.

רב הדומה בין שתי הנבחרות הללו. מעבר לצבע הצהוב המשותף במדי שתי הנבחרות, סגנון המשחק ושאלת המאמן שעל הקווים, בשתי הנבחרות מאיישים את הסגל המלא לא מעט כוכבים. ובכל זאת, שתי הנבחרות הללו תלויות בעיקר ביכולת הכיבוש של חלוצם הבכיר, ניימאר בברזיל ופלקאו בקולומביה.

בעוד שברזיל זכתה 7 פעמים בטורניר לאורך השנים, כשהאחרון שבהם היה בשנת 2007, הקולומביאנים עשו זאת רק פעם אחת, ב-2001. הסיבה לכך היא בעיקר המסורת של הנבחרת הקולומביאנית, שרק בשנים האחרונות עשתה לעצמה שם בעולם הכדורגל המקצועי ומציגה לא מעט כשרונות.

למען האמת, קיים עוד דמיון רב בין שתי הנבחרות, או ליתר דיוק בין שני החלוצים הכוכבים של הנבחרות הללו. גם ניימאר וגם פלקאו לא באמת שיחקו במונדיאל שהתקיים רק לפני שנה. הברזילאי שנמצא בכושר מצויין, נפצע במהלך הטורניר והיעדרותו היא אחת הסיבות למפלה הגדולה מול גרמניה בחצי הגמר ההיסטורי שהסתיים בתוצאה 7:1. הקולומביאני כלל לא שותף בשל פציעה שסבל ממנה. 

שני השחקנים גם משמשים כקפטני הנבחרת שלהם, ועוד דבר קטן: שניהם מחזיקים בשיא שערים בנבחרת שלהם הנוכחית. בעוד שניימאר רוצה לעקוף גם את זיקו בטבלת מלך השערים בנבחרת, ואכן עושה את דרכו לשם, פלקאו רוצה לחזור לעצמו לאחר עונה רעה מאוד במנצ'סטר יונייטד. לשניהם יש הרבה מה להוכיח, מי מהם לא יעמוד בלחץ?

9 שחקנים מעל גיל 30 שנמנים על סגל נבחרת פרו, ו-וונצואלה שהיא הנבחרת היחידה מדרום אמריקה שמעולם לא העפילה לטורניר המונדיאל העולמי, ינסו לא לרדת מושפלים מול שתי הנבחרות החזקות בבית - ברזיל וקולומביה. מבית ג' תצא האלופה?