"יום חגיגי למגורשי ספרד"

האיגוד הספרדי העולמי מקיים היום (ראשון) מסיבת עיתונאים, לרגל השלמת חקיקתו של החוק המאפשר לצאצאי מגורשי ספרד לקבל אזרחות ספרדית. 

נשיא האיגוד, יוסף בן הראש, התייחס במסיבת העיתונאים להשלמת חקיקת החוק, אשר יכנס לתוקף לקראת סוף השנה האזרחית. "זהו יום חגיגי במיוחד גם לספרדים וגם לאנוסי ספרד".

עם זאת, בן הראש הסביר כי לא מדובר בחוק שיאפשר לכל מי שחפץ בכך להפוך לאזרח ספרד, "לא מספיק להיות אוהד של קבוצת הכדורגל ריאל מדריד צריך שגם תהיה זיקה לספרד וידיעת השפה".

לדבריו, "העברת החוק לא מושלמת בגלל החסמים הקיימים בו אבל מדובר בסגירת מעגל היסטורי ופיוס בין ישראל לספרד".

בן הראש ציין בדבריו, כי "פנו אלינו כבר מאות שכבר רוצים לקדם את התהליך אך אינני יודע כמה מהם יוכלו לקבל את הדרכון הספרדי".

במסיבת העיתונאים הסביר בן הראש, כי גם מחירו של התהליך לא יהיה זול במיוחד. בן הראש העריך כי עלות התהליך תעמוד על כעשרת אלפים שקלים. מדובר כאמור בעלות טיסה לספרד, לימוד ספרדית ובחינה, תרגום מסמכים ונוטריון ותשלום לאיגוד הספרדי.

בדבריו הדגיש בן הראש, כי "אף אחד לא מכריח שום אדם לרדת מהארץ, המצב הכלכלי שם לא טוב. ישראל היא מדינת היהודים. אני שמח שהחוק מאפשר לבעלי הדרכון להמשיך לגור במדינת ישראל".

ערכה של ההחלטה לדברי בן הראש איננו בהטבה המעשית שהיא נותנת אלא באמירה העקרונית, בן הראש סיפר על אדם מבוגר שאמר לו שהוא רוצה את הדרכון הספרדי כי "אני רוצה להרגיש שניצחנו. אני לא רוצה למות לפני שיש לי דרכון ספרדי ולדעת שהארץ שגירשה אותי מצטערת על זה".