אסדת גז
אסדת גזצילום: פלאש 90

מה בין חילולי השבת ברשת 'ביג' לחילולי השבת בקידוחי 'תמר' הזוכה להתעלמות מופגנת על ידי העיתונות החרדית?

לטענת העיתון 'מרכז העניינים' שפורסם הבוקר (שני), במהלך השבוע האחרון הוטסו מספר עיתונאים חרדיים ל'טיסת תענוגות' על ידי יחצ"ני קידוחי 'תמר' - ומכאן שתיקת הכבשים.

תחת הכותרת "צדיק כתמר", תוקף העיתון את הקולגות שלו בחריפות: "העיתונות החרדית מלאה בדיווחים על המאבק בפריצת חומות השבת בקניון 'ביג' באשדוד....אבל רק שלושים קילומטרים מערבית משם, אל תוך הים, פועלת אסדת הגז השנויה במחלוקת, 'תמר', תוך התעלמות מוחלטת לא רק מאיסורי שבת  אלא גם מאיסורי תורה נוספים".

"למרות זאת", כותב העיתון, "בשבוע האחרון היא זכתה באותם עיתונים חרדים במסע יחסי ציבור שנועד לגייס לטובתה את דעת הקהל החרדית ואת כספו תוך התעלמות מוחלטת מהבעייתיות שבדבר".

"מה עושה את ההבדל בין המחאה נגד פריצת החומות ב'ביג' לבין תמיכה בקידוחי 'תמר' של 'נובל -אנרג'י' הנמצאים בעין הסערה הציבורית בישראל?", תוהה העיתון ואף משיב: "לא תאמינו! טיסת תענוגות בת מחצית השעה בלבד במסוק שבה זכו נציגי העיתונים החרדיים ובעקבותיה המליצו ב'פול גז' על החברה שמלבד שעושה רווחי עתק מנכסי מדינת ישראל אף אינה מתחשבת בערכיה ועקרונותיה כמדינה יהודית".

לדברי העיתון, "שר הכלכלה אריה דרעי הודיע השבוע כי משרדו יפרסם בקרוב את רשימת 400 בעלי האישורים לעבור על חוק שעות המנוחה ולעבוד בשבת, אבל הישראליים העובדים על אסדת תמר בכל ימות השנה כולל שבתות כבר קיבלו חיסיון ותעודת ביטוח מכלי התקשורת החרדיים שמילאו פיהם מים".

העיתונאי אבי ממן החתום על הידיעה, טוען כי גם אם חרדי יחפוץ לעבוד במקום הוא לא יוכל לעשות זאת "בשל העבודה בשבת וכשרות האוכל ", דבר שלא נזכר "באף לא אחת מהכתבות. עדיף כנראה טיסת תענוגות אחת לכמה כתבים מהצורך לעמוד בתנאים שיאפשרו שוויון גם לעובד שומר השבת והכשרות".

בידיעה מצטט העיתון פרסומים מתוך מצבת העובדים הקבועים במתחם קידוחי הגז לפיהם העבודה מתבצעת מסביב לשעון ואף בשבתות ובחגים כש-85% מהעובדים הינם ישראליים.

את הידיעה חותם ממן במילים: "אלה רק חלק מהנתונים שהוסתרו בכתבות היח"צ בעיתונות החרדית, ועוד לפני שנבדקו ההיבטים ההלכתיים בצדדים הכלכליים של חיפושי הגז בישראל הנמצאים בעין הסערה ושבגללם זומנו נציגי התקשורת החרדית לאסדה".