עמוס עוז
עמוס עוזצילום: חן גלילי

הסופר עמוס עוז מסתייג הבוקר (שני) מנאומו של איש התאטרון, עודד קוטלר, אמש.

עוז כינה את הנאום "השתלחות חסרת הרסן בשרת התרבות מירי רגב". לדבריו מי שקורא כל השנים להידברות, חייב להתמיד בכך, גם עם יריבים פוליטיים.

בראיון לרשת ב' הבהיר עוז כי הוא מתקומם ומתנגד לצעדיהם של השרים בנט ורגב אך בדיון שמתקיים בנושא אין צורך לחרף ולהשפיל אותם, אלא להתווכח עמם.

"שום אדם אינו מוסמך להגדיר מה הם גבולות הלגיטימציה", אמר וציין כי תרבות ישראל לדורותיה היא תרבות של ביקורת עצמית נוקבת, וכי היא שמרה עלינו במשך אלפי שנים.

אמש תקף השחקן, עודד קוטלר, בחריפות את שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) ואת מצביעי המחנה הלאומי.

"תארי לך גברת רגב את עולמך שוקט ללא ספר, ללא מוזיקה, ללא פואמה, עולם שאין מפריע בו אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב", אמר קוטלר.

בכנס של אומני השמאל בנמל יפו הוסיף קוטלר כי "זה הרגע להרים ראש אל מול ההתבהמות השלטת ברחובותינו האמנותיים במקרה שלנו ולומר לגברת רגב - תרגיעי. לא ניתן לך לעמול קשה, לא נאפשר לך ליצור במקומנו, לא ניתן לך לומר לנו מה לעשות ואיך לעשות ומה לא לעשות".

האומנים והיוצרים מחו על הצעדים וההתבטאויות של שרי הממשלה ביחס לתרבות בישראל. "החשש הגדול הוא שהם מנסים לסתום פיות ולהפוך אותנו למשרתים של השלטון", אמר בכנס השחקן משה איבגי. "אנחנו לא כאלה. האמנות והתרבות צריכות לפעול בחירות גמורה".