גוטמן ואבוקסיס. ירוויחו?
גוטמן ואבוקסיס. ירוויחו?צילום: פלאש 90

אחרי שנראה היה שהנבחרת הישראלית התרחקה משמעותית מהעפלה היסטורית אל טורניר אירופי יוקרתי ראשון מאז מונדיאל 1970, אולי לבסוף היא דווקא תעשה זאת לאחר 45 שנים.

כזכור, לנבחרת הישראלית הגיעה הזדמנות פז לעלות לראשונה מזה 45 שנים לטורניר אירופי יוקרתי, כשבאופ"א החליטו להגדיל את מספר הנבחרות המשתתפות בטורניר יורו 2016 מ-16 ל-24 נבחרות. הווי אומר, גם הנבחרות שיסיימו את שלב המוקדמות במקום 3, יעפילו לטורניר היורו היוקרתי שיתקיים בצרפת.

הנבחרת הישראלית הגדילה את הסיכויים ואת הציפיות ממנה, כשהשחקנים הכחולים לבנים ניצחו את נבחרות אנדורה קפריסין ובוסניה בתחילת קמפיין מוקדמות היורו. הציפיות נרגעו מעט לאחר ההפסדים מול ווילס ובלגיה בארץ לפני כחודשיים, ואת המפלה הגדולה שלה ספגה ביום שבת האחרון כשהפסידה בבוסניה לנבחרת המקומית שמתחרה איתה על המקום השלישי, בתוצאה 1:3.

גוטמן, המאמן הלאומי, שנמצא אשם בהכנה הלקויה ובעמידה הטקטית הלא טובה מול הנבחרת הבוסנית, יכול אולי לחייך הערב, זאת לאחר שאופ"א הודיעה כי הנבחרת הבוסנית וההתאחדות לכדורגל שלה יעמדו לדין בעוד חודש.

בהודעה שהוציא ארגון הכדורגל האירופי, אופ"א, נכתב כי אוהדי הבוסנים עברו עבירות משמעת בשלושה סעיפים שונים, במהלך המשחק בין נבחרתם לנבחרת הישראלית. 

הסעיפים המדוברים: הפרעה להמנון הלאומי של ישראל, הדלקת וזריקת אבוקות למגרש והסעיף החמור ביותר - השמעת הערות גזעניות כלפי היריבה.

הכל החל כששריקות בוז רמות נשרקו במהלך ההמנון של הנבחרת הישראלית, המשיך כאמור עם זריקת אבוקות לעברם של שחקני הנבחרת האורחת, ולבסוף גם קריאות גזעניות בעלות אופי מוסלמי, התואם את הדת השולטת בבוסניה כגון: "יודן, יודן" וגם קריאות "פלסטין".

העונשים הצפויים להתאחדות הכדורגל הבוסנית, עשויים לכלול משחק ללא קהל (מול נבחרת ווילס החזקה), קנס כספי כבד בלבד ואולי אף הפחתת נקודות בפועל. אם אכן יענשו הבוסנים, המרוויחה הגדולה תהיה הנבחרת הישראלית.