הכסף יוקפא עד תום הבירור

שרת התרבות והספורט ח״כ מירי רגב סיימה את פגישתה עם משפחת תמם עם נציגי משרד התרבות והספורט בינהם ד"ר חיים פרלוק יו"ר המועצה לתרבות ואומנות.

פרלוק חשף בדיון כי לפני מספר ימים ערך ביקור בתיאטרון אל מידאן ולתדהמתו גילה כמה דברים שמעלים תהייה לגבי מקורות הכספים והעובדה שישנם כספים שמנהלי התיאטרון לא ידעו להסבירם.

כמו כן דיווח לשרה כי הוא ניהל שיחה עם מנהל המקום שהודיע לו כי התיאטרון הוא פוליטי. בנוסף שוחח עם המחזאי של ההצגה "הזמן המקביל" שהצהיר בפניו כי הוא מזדהה עם הרוצח וכי הוא מקור השראתו.

עוד חשף כי במסגרת הבדיקה המעמיקה של המועצה עולה עוד כי המחבל היושב בכלא ההישראלי מנהל באמצעות רשת האינטרנט את הקשר עם העולם לרבות הפצת מחזאותיו מתוך הכלא הישראלי וקשר רציף עם המחזאי של ההצגה. משפחת תמם עם ארגון אלמגור הציגה מידע המחייב בדיקה של מערכת הביטחון.

החומר כפי שהוצג יועבר על ידי המשפחה ועל ידי גורמי המשרד לידי בדיקה של גורמי האכיפה לבדוק את מהימנותם. ד״ר פרלוק הציע לשרה לעצור את התקציב לתיאטרון אל מידאן עד להשלמת הבדיקה המקיפה הנוגעת למקורות התקציב והקשר עם גורמים כאלו ואחרים.

רגב קיבלה את המלצתו להקפיא את העברת הכספים לתיאטרון עד מיצוי שלבי הבדיקה הנדרשים על פי חוק.

במשפחת תמם בירכו על החלטת השרה רגב ואמרו, "היה לנו עצוב לגלות שתאטרון במימון מדינת ישראל השתמש בכספי משלם המיסים לעידוד גורמים תומכי טרור ולפעולות חמורות נוספות. 

אנו שמחים שהשרה קיבלה את ההחלטה הערכית והנכונה להקפיא את תקציבי התאטרון ואיננו מופתעים מכך שהבדיקה הראשונית כבר העלתה שאכן יש קשר בין אלמידן לגורמים תומכי טרור ושההצגה המבוססת על כתביו של רוצח חייל צה"ל היא תסמין לבעיה עמוקה ורחבה עוד יותר על חשבון משלם המיסים הישראלי".