אריה קינג
אריה קינגהלל מאיר

יו"ר סיעת ירושלים מאוחדת, וחבר הנהלת עיריית ירושלים, אריה קינג, פנה הבוקר (שלישי) לכלל חברי מועצת העיר בדרישה שלא לתקצב מוסד, ארגון או אדם פרטי אשר פועל בעקיפין או במישרין נגד מדינת ישראל או אחת מזרועותיה.

קינג דורש באופן ספציפי לעצור את תקצובו של תאטרון 'החאן' הירושלמי שמעלה לדבריו הצגה המתבססת בין השאר על השוואה בין הנאצים לחיילי צה"ל וכן על עדות שנמסרה על ידי עמותת 'שוברים שתיקה'.

"כל חברי מועצת העיר צריכים להצביע נגד תקצוב תיאטרון 'החאן'", אומר קינג בראיון לערוץ 7, "כי אנחנו לא מעוניינים לממן את מסע הדה-לגיטימציה של אויבינו".

קינג התייחס להצגה שעוסקת בדמותו של המשורר אבא קובנר, בה מופיע דיאלוג בין קובנר לבנו עמוס, חייל מילואים שמספר לאביו גיבור המרד של גטו וילנא, על קצין שהתעלל סתם בילד פלסטיני עד שזה מת ועושה אנלוגיה על פשעי המלחמה של הנאצים, "הצגה כזאת לא ראויה לעלות על במות בפרט בעיר ירושלים, מהיכרותי את תושבי העיר, אין סיכוי שתושבי העיר ששכלה מבניה יותר מכל עיר אחרת, מעוניינים במימון הצגה כזאת".

"לא ייתכן שהעירייה תממן תיאטרון שמעלה הצגה שיש בה אלמנטים שמשווים בין חיילי צה"ל לנאצים, אני מקווה שיהיה רוב במועצת העיר נגד מימון התיאטרון. אני אגב לא מתפלא שמדובר בתיאטרון החאן, אותו תיאטרון שנתן במה להצגה על אותה פעילת שמאל קיצונית מאנגליה שנהרגה כששיבשה את פעולות צה"ל ונדרסה על ידי דחפור".

בתגובה לדברים אומרים בתיאטרון החאן "אנו מופתעים מאמירה זו כי עולה ממנה בבירור שחבר המועצה לא צפה בהצגה ואינו יודע במה היא עוסקת. ההצגה 'יחזקאל', המועלית בימים אלו על בימת תיאטרון החאן, מבוססת על רומן בציורים של מיכאל קובנר בהשראת דמותו של אביו, המשורר ניצול השואה אבא קובנר. ההצגה זכתה לשבחים רבים מהקהל ומהביקורת. באחת הסצינות בהצגה מתקיים ויכוח בין יחזקאל לבנו אשר החליט לעזוב את ישראל, ומועלות בה שתי נקודות המבט השונות של האב ובנו וללא כל נקיטת עמדה". אנו מזמינים את חבר המעצה לצפות בהצגה".