סדן שר הביטחון בכינוס המכינות הקדם צבאיות

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, השתתף היום (רביעי) באירוע חלוקת תעודות לבוגרי המכינות בשנת תשע"ה.

סגן השר אמר, "אני מרגיש זכות גדולה לעמוד פה היום, עם העתודה הפיקודית של צה"ל. העתודה האיכותית של צה"ל. כל אחד ואחד מכם מייצגים היום את חוד החנית של צבא ההגנה לישראל ושל עם ישראל.

אתם מגיעים לצבא אחרי שרכשתם במכינה מטען ערכי ורוחני גדול וחשוב שישרת אתכם במהלך כל השירות הצבאי".

הרב בן דהן הוסיף כי "הנביא זכריה הוריש לנו את הדרך לניצחון בקרבות מול עמים אחרים: 'לֹא בְחַיִל, וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי, אָמַר ה' צְבָאוֹת'. מעל הכול, תפקידכם הוא לחזק את חוסנו הרוחני והערכי של צה"ל. תפקידכם הוא להראות כי צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, צבא המושתת על ערכי היהדות והציונות. כי צה"ל הוא הצבא החזק ביותר בעולם, מבחינת היכולות הצבאיות שלו והיכולות הערכיות שלו".

על פרשת השתתפות הרבנים הצבאיים בטקסי צה"ל והאירוע בו חייל אכל בשר חזיר במטווח, אמר סגן השר כי "בתקופה האחרונה אנחנו עדים לניסיונות לגרום לפילוג בתוככי צה"ל, לערער את היסודות היהודיים של צבא מדינת ישראל. תפקידכם הוא לעמוד איתן מול הניסיונות הללו ולהוכיח שחוסנו הרוחני של הצבא הוא הכרחי".

"תלמידי המכינות הם בעיניי ההוכחה, וגם צה"ל עצמו, לכך שכל חלקי העם מאוחדים תחת אידיאל אחד: להגן על מדינת ישראל. חילונים ודתיים, ספרדים ואשכנזים, עולים וותיקים, חיילים וחיילות.

עכשיו אתם יוצאים לדרך חדשה מתוך החממה שבה הטענתם את עצמכם במטען רוחני וערכי בשנה האחרונה, מעתה חובת ההוכחה מוטלת עליכם. אתם תפקדו ואתם תנהיגו את הדור הבא של חיילי ישראל. עלו והצליחו ויהי ה' עימכם".

באירוע השתתפו גם ראש אגף ביטחוני- חברתי, עמיקם סבירסקי, ראש מינהל חברה ונוער במשרד החינוך, דני רוזנר, ראש יחידה הנח"ל והמכינות הקד"צ במשרד הביטחון, חביבה סולומון, ראש אגף נוער ותנועות במשרד החינוך, אירית ברוק, ראש מכינת בית יתיר, הרב משה הגר, נציג מועצת המכינות הקדם צבאיות, יוסי אלדר.