משה כחלון ומייקל אורן
משה כחלון ומייקל אורןצילום: בן קלמר, פלאש 90

יושב ראש מפלגת כולנו, שר האוצר משה כחלון, ממשיך לא לתת גיבוי לחבריו למפלגה, כשהם מתבטאים בחופשיות.

כחלון שלח מסר התנצלות לשגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, בעקבות המאמר החריף שפירסם ח"כ מייקל אורן בעיתון "וול סטריט ז'ורנל" בו הבהיר אורן כי לתחושתו הנשיא אובמה פגע בישראל ועשה זאת במכוון לאורך השנים האחרונות.

במסר שהעביר שר האוצר, הוא מבהיר כי הדברים לא נאמרו על דעתו, ואינם מייצגים אותה או את עמדת מפלגת כולנו. שר האוצר הבהיר גם שהוא מעריך מאוד את ממשלו של הנשיא אובמה, ואת תרומתו לישראל, ועל כן הרגיש צורך לצאת בהבהרה, ומבקש להעביר את המסר לנשיא האמריקני.

יצויין כי לא מדובר במקרה ראשון שכחלון מתנער מאמירה ברורה של חבר במפלגתו. סמוך לבחירות, צוטט השר יואב גלנט כשהוא אומר שמפלגתו תתמוך לאחריהן ביצחק הרצוג ובמפלגת העבודה. גם אז, התנער כחלון בפומבי מהאמירה וגם נזף בגלנט באופן אישי.

המאמר של אורן, שעורר הדים רבים בארה"ב, האשים את אובמה כי הוא "נטש את ישראל", מהרגע שבו נבחר לנשיאות, וציין כי שני הצדדים עשו טעויות, אלא שהנשיא האמריקני, עשה אותן באופן מכוון. ח"כ אורן גם הבהיר במאמר כי אובמה הפר את מרבית הכללים הבלתי כתובים שנהגו ביחסי המדינות.

כזכור, בימים הקרובים צפוי להתפרסם ספר זכרונות של אורן, מתקופת היותו השגריר הישראלי בארה"ב, ועל פי הדלפות, הספר עשוי להפוך לכתב אישום חריף נגד התנהלות הממשל האמריקני, כלפי ישראל.