יהונתן בשיא
יהונתן בשיאצילום: פלאש 90

מפגש מיוחד התקיים השבוע בפקולטה למשפטים של האוניברסיטה העברית בין חברי ועד מתיישבי גוש קטיף לבין יהונתן בשיא, מי שהיה ראש מנהלת סל"ע.

המפגש התקיים לציון עשר שנים לביצוע תכנית ההתנתקות מגוש קטיף.

במהלך המפגש אמרה חגית ירון חברת ועד המתיישבים שפונתה מנווה דקלים כי בשיא הפקיר משפחות שלמות, "במנהלת סל"ע ידעו עלינו כל דבר לפני ביצוע תכנית הגירוש, הם ידעו שאנחנו חיים כקהילה אבל החליטו לפזר אותנו. במקום לבנות יישובים חדשים ואז להעביר אותנו אליהם. הם החליטו לבצע את תכנית הזוועה ולפנות אותנו לקרוויליות שזה שם מכובס לקרטוניות".

בשיא מנגד טען כי לא כל התושבים הסכימו לדבר עם מנהלת סל"ע והוסיף כי מי שכן דיבר עם המנהלת מצא סידור מגורים. בתגובה לכך אמרו המגורשים "זה לא נכון בכלל, יש עשרות משפחות שדיברו עם מנהלת סל"ע והגיעו להסכמים עמם אך הם עדיין נמצאים בתוך בתים זמניים ולא בבתי קבע".

במהלך המפגש נשאלה ירון מדוע חלק מהתושבים התנהגו באלימות כלפי המפנים, ואמרה כי טענה זו לא נכונה בכלל "לא הייתה אלימות בקרב תושבי גוש קטיף. הייתה מחאה בדיבור אך אף לא אחד הרים יד. יתרה מזו, אנשי גוש קטיף שמרו כל הזמן, את הנחיית ההנהגה על שלמות העם. לא להגיע לקרע בעם, אם כן הייתה אלימות מדובר באנשים שהגיעו מחוץ לגוש ונכנסו פנימה ולנו אין קשר אליהם".