נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

דבריו של מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, בהם תקף את התנהלות צה"ל במבצע "צוק איתן" ונמנע מלבקר את החמאס, ממשיכים לעורר זעם בירושלים.

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) אמר היום (שישי) כי "האו"ם אף פעם לא היה הגון. העולם יבוא אלינו כנראה תמיד בטענות, ואנחנו צריכים להתמקד בלשמור על עצמנו".

לדבריו, משחר הציונות המוסדות הבין-לאומיים פעלו כנגדה. "הייתי בקבינט המדיני-ביטחוני במבצע 'צוק איתן', ולכן אני יודע כמה הקרבנו שיקולים מבצעיים לטובת אי סיכון חיי אדם לעיתים בצורה מוגזמת שסיכנה את חיינו", הסביר בנט בראיון לגלי צה''ל.

שר החינוך הדגיש כי אין צבא הומאני יותר מצה"ל ולעיתים ישראל שוכחת כי המחבלים בוחרים את גני הילדים כאתרי שיגור רקטות. "הם עושים פשעי מלחמה - כל האחריות לפגיעה של מישהו בעזה היא על החמאס", הוסיף יו"ר הבית היהודי.

חבר הכנסת דני עטר (המחנה הציוני) הגיב גם הוא בחריפות להתבטאות של מזכ״ל האו״ם לפיה ישראל חייבת לדאוג לילדים ברצועת עזה שנפגעו במבצע צוק איתן.

״הצביעות של מזכ״ל האו״ם בקריאתו לישראל לטפל בילדי עזה, מרתיחה, מקוממת וסודקת את המהות של האו״ם כגוף בין-לאומי ליישוב סכסוכים", אמר עטר וקרא לבאן קי מון ''לחזור בו מהצהרותיו ולהתנצל, אם ברצונו לשמור על כבודו ועל כבוד הארגון בראשו עומד''.

לדברי עטר צה''ל הוא צבא מוסרי ולא פעם חיילים משלמים בחייהם מתוך מוסריות זו. "במצבים הבלתי אפשריים בהם ניצבים לוחמי צה״ל לא פעם, הנהלים והזהירות מסכנים את החיילים ומציבים אותם בעמדה פגיעה מול כוחות טרור, שאינם בוחלים באמצעים״.

"מוטב שמזכ״ל האו״ם יתעשת ויגנה את חמאס על כך שפעיליו מעמידים את ילדי עזה בקו האש ובחזית העימות, שכוחות מזוינים בסוריה טובחים בכפרים שלמים, וגם בתימן, אפגניסטן, ניגריה ועוד ועוד מדינות בהן חוק ומוסר אינם קו מדיניות״, הוסיף ח"כ עטר.