ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפניצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הביע היום (ראשון) את מחאתו מהעובדה שראשי ארגון הגג לאיכות הסביבה, "חיים וסביבה", יעניקו בימים הקרובים פרס למפעילי תחבורה ציבורית בשבת בירושלים.

ח"כ גפני אמר כי מדובר בהחלטה תמוהה, חמורה, ובלתי הגיונית,כלשונו, אשר גורמת לפוליטיזציה של איכות הסביבה ופוגעת בכל שוחרי הגנת הסביבה.

"ההחלטה הזו חמורה, ומי שקיבל אותה עשה טעות נוראה. אם חושבים על איכות הסביבה הרי שיש לתת פרס לאלו שלא נוסעים כלל בשבת,  אין ספק שזו החלטה פוליטית לחלוטין אשר אין לה מקום בקרב ארגוני הסביבה". לדברי גפני "מתן פרס לנושא זה אשר פוגע בחלקי ציבור רבים המזוהים עם מאבקי ארגוני הסביבה השונים, מהווה פגיעה קשה וטעות חמורה מאד,  ויש לבטל את ההחלטה", אמר. 

גפני אמר עוד כי שוחח בנושא עם יו"ר הכנסת, אשר אמור להשתתף בטקס והביע את מחאתו מהטקס ומהפרס שיינתן למפעילי התחבורה הציבורית בשבת. לדבריו, יו"ר הכנסת הבהיר לו כי לכנסת אין כל קשר לנושא מלבד אירוח הטקס בפועל וכי יו"ר הכנסת לא אמור להעניק את הפרס.  

"אני מלווה את ארגוני איכות הסביבה עשרות שנים, ושותף למאבקים רבים שלהם, אני לא זוכר החלטה תמוהה, חמורה ובלתי הגיונית כמו זו שהם קיבלו, ואני מקווה שיחזרו בהם", אמר גפני.