חג הפועלים. עונת המשחקים בליגת ווינר סל רחוקה שני משחקים מסיומה, והערב (שני, 21:05) תעשה את הצעד הראשון אל הסוף כשהפועל אילת תארח את הפועל ירושלים למשחק הגמר הראשון בליגת הכדורסל הישראלית.

ירושלים העפילה לגמר הליגה לאחר ניצחונות חלקים על הפועל תל אביב וראשון לציון בפלייאוף הליגה, כשאת העונה הסדירה סיימה במקום השני בטבלת ליגת העל, לאחר מכבי תל אביב.

אילת לעומתה, מגיעה לאחר סנסציה גדולה כשניצחה בשלושה משחקים את האלופה היוצאת מכבי תל אביב והדיחה אותה בשלב חצי גמר הפלייאוף. עוד קודם לתל אביב, הדיחה אילת המפתיעה הגדולה את מכבי חיפה הסגנית היוצאת, כשגם אותה היא הדיחה במשחק החמישי בסדרת הטוב מ-5.

נקודות דימיון רבות בין אילת וירושלים, ובכל זאת - אם ירושלים לא תזכה באליפות הליגה הישראלית הפעם, ספק רב אם זה יקרה אי פעם. 

ירושלים עדיפה על אילת כמעט בכל פרמטר, ועדין, אחרי שהדיחה את מכבי חיפה ומכבי תל אביב, אסור לזלזל בדרומיים מאילת.

בעמדת המאמנים ירושלים מגיעה בעדיפות מועטה, כשדני פרנקו המאמן הירושלמי מגיע לגמר שני ברציפות, כשבעונה הקודמת עשה זאת עם מכבי חיפה. לעומתו, אריק שיבק יעלה בפעם הראשונה לגמר הליגה הישראלית, וכידוע במעמד הזה, הניסיון הוא מרכיב חשוב.

לא רק זאת, אלא שגם בעמדת השחקנים ירושלים בעדיפות עליונה על פני אילת. דונטה סמית' עם הישג נדיר של הופעה שלישית ברציפות בגמר הליגה הישראלית, כל זאת כשהוא משחק בקבוצה שהיא אינה מכבי תל אביב. יותם הלפרין וליאור אליהו ישחקו בפעם השביעית בגמר הליגה, כשכל שאר הפעמים היו במדים הצהובים כחולים של מכבי תל אביב, ואל כל אלה מצטרפת גם ההיסטוריה בין הקבוצות, כשהמאזן ביניהן עומד על 18 ניצחונות ו-8 הפסדים לזכות ירושלים.

מי שחיוני במיוחד עבור הקבוצה מהדרום הוא הסנטר הישראלי שלה, אלישי כדיר. כדיר לא רק למוד ניסיון במעמד הגמר כשהגיע לזה ואף זכה בו עם גלבוע גליל בעונת 2010, אלא במשחקים מול ירושלים העונה, כדיר ששיחק עד לפני שנה בירושלים קולע 16.5 נקודות למשחק. יחד עם הכושר הטוב של אפיק ניסים, עמית שמחון, אדריאן יוטר וקאליף וואיט, אילת בהחלט יכולה לעשות היסטוריה ולזכות בתואר האליפות לראשונה בתולדותיה. רק שהפעם תעמוד מולה קבוצה רעבה הרבה יותר ומוכשרת לא פחות, וגם היא רוצה תואר אליפות ראשון.

מי תהיה האלופה השישית בתולדות הליגה הישראלית, הפועל ירושלים או הפועל אילת?