אתר הקרוילות בניצן
אתר הקרוילות בניצןפלאש 90
עשר שנים לאחר ביצוע תכנית ההתנתקות הוציא היום (שני) וועד מתיישבי גוש קטיף דו"ח המתייחס לפתרונות הדיור של התושבים לאחר שפונו מבתיהם בקיץ 2005 שבגוש קטיף, על פי הדו"ח כ-180 משפחות מתגוררות עדיין במגורים זמניים.

בגוש קטיף התגוררו כ-1600 משפחות אמרו היום בוועד וציינו כי 1200 מתוכן עברו להתגורר כקהילות ואילו שאר המשפחות החליטו לעבור עצמאית לערים שונות בארץ. 

בוועד ציינו כי 900 משפחות כבר נמצאות בבתי הקבע שלהן, "יש כאלו שנכנסו לפני חודשים ספורים לבתי הקבע שלהן ויש משפחות שנכנסו לפני 5 או 6 שנים" ציינו והוסיפו כי כיום ישנן עוד 130 משפחות הנמצאות בהליך בנייה. 

יחד עם זאת אמרו בוועד המתיישבים כי ישנן 180 משפחות שטרם החלו את בניית בית הקבע שלהן ומתגוררות במגורים זמניים, "יש משפחות המתגוררות בקרווילות ישנות", אמרו בוועד. 

חגית ירון חברת וועד מתיישבי גוש קטיף אמרה לאחר פרסום הדו"ח "לצערנו גם עשר שנים לאחר ביצוע תכנית ההתנתקות מגוש קטיף יש עדיין מאות משפחות המתגוררות בקרווילות שזהו שם מכובס למילה קרטונייה. יחד עם זאת ועד המתיישבים לא נח לרגע ופונה לדרגים המוסמכים על מנת למצוא פתרונות לאותן משפחות. אגב, משפחות רבות לא החלו בבנייה רק בגלל הבירוקרטיה הישראלית הידועה לשמצה. אנחנו לא מבקשים מותרות אלא תנאי מגורים בסיסיים".