מה אתה אומר?
מה אתה אומר?עולם קטן

עשיתי על עצמי ניסוי קטן. הניסוי נעשה בעקבות מחשבות שלי על מנועי החיפוש באינטרנט. שאלתי את עצמי מה הן המילים שמופיעות אצלי בחיים הכי הרבה.

אילו הייתי מנוע חיפוש, והרי כל אחד מאתנו הוא סוג של מנוע חיפוש בעולם הזה, מה היו התוצאות המובילות אצלי? חשבתם על החיים שלכם פעם ככה? מהן התגיות שלכם, מה המומלצים, מה הפופולריים, איזה פרסום מופיע בבאנר של חייכם?

במה ובמי אתם קשורים? באילו אנשים, באילו תחומים, אילו נושאים קרובים לליבכם? ונחזור לניסוי שלי - מי אני? לא על פי ההצהרות הפומביות שלי, אלא על סמך ההתנהלות האמתית שלי.

אנחנו רוב היום מקטרים

התחלתי לחפש. קודם כל, ספירת מילים. מהבוקר ועד הערב של יום מדגמי בחיי, מה יוצא לי מהפה?לכן צריך לשמור על הדיבור מאוד, משום שהדיבור הוא הנפש. דיבור טוב בורא נפש קדושה

ספרתי.

לא אשתף אתכם בתוצאות המפורטות, קודם כול כי הן די מביכות, ודבר שני כי למי יש כוח למסקנות מפורטות. אני רק יכולה להגיד שהמילים 'אוף', 'די כבר', ובעיקר המילה 'למה?' חזרו על עצמן באופן מביך. הן השיגו מבחינה מספרית מילים כמו 'ישתבח שמו' או 'הכול לטובה'.

תנסו לספור את כל האוּפִים והדַיִים והלָמה שלכם וכנראה תגלו כמוני, שאנחנו רוב היום מקטרים. ברור שאנחנו אנשים מאמינים, אבל היומיום גורר אותנו לקטנות מוחין, וקטנות המוחין לא משאירה מקום רב למחשבות עומק. המוח קטן כל כך עד שכל מה שהוא מסוגל להנפיק זה איזה 'למה זה מגיע לי?' כפרני מתחת לשפם, פעם בחצי שעה.

בואו נדבר אמונה

קטנות מוחין מסתירה מאתנו את כל החסד שאנחנו שוחים בו יום יום, שעה שעה, בלי לשים לב יותר מדי. הסקר הקטן הזה זִעזע אותי כל כך, לכן מיד אחרי שאמרתי לעצמי עוד איזה 'אוף', פשוט קיבלתי על עצמי להפסיק. די כבר ל'די כבר', די כבר ל'אוף', די ל'אין לי כוח', די ל'למה דווקא אני' הגועלי.די כבר ל'די כבר', די כבר ל'אוף', די ל'אין לי כוח', די ל'למה דווקא אני' הגועלי.

דוד המלך אומר בתהילים ״האמנתי כי אדבר״. רבי נחמן מברסלב זיע״א אומר שהדיבור מביא לאמונה. כלומר, אנחנו לא מדברים את מה שאנחנו מאמינים, אלא אנחנו מאמינים במה שאנחנו מדברים. ולכן צריך לשמור על הדיבור מאוד, משום שהדיבור הוא הנפש. דיבור טוב בורא נפש קדושה. דיבור רע בורא נפש רעה. אז קבלו את המילון החדש לאמונה: מהיום, התשובה לשאלה ״מה שלומך?״ היא: ״ישתבח שמו, ברוך השם, מעולה!״ ולא חשוב מה מזג האוויר.

מהיום ״אין לי כוח״ מתחלף ב״תן לי כוח״. מהיום ״למה דווקא אני״ משתנה ל״הכול לטובה״. אם לא בלב, אז לפחות בפה. ואחרי הפה יימשך גם הלב. מי מאתנו לא היה רוצה לראות בתגיות של החיים שלו מילים כמו 'אמונה', 'גאולה' ו'תפילה', שלא לדבר על 'אהבה', 'ישועה' וכמובן 'שמחה'. אז האמנתי כי אדבר - בואו נדבר אמונה. אם אתם כבר שואלים מה שלומי, אני אגיד לכם: ״ברוך השם, נפלא.״ ואגב הדיבור, אני לא אפסיק לצפות לישועה.