שר ה...(?) בממשלה הבאה. אקוניס
שר ה...(?) בממשלה הבאה. אקוניסצילום: תומר נויברג. פלאש 90

השר אופיר אקוניס (הליכוד) האחראי על רשות השידור הבהיר היום (שלישי) כי אגרת הטלוויזיה תבוטל, בניגוד לדיווחים ולפיהם ממשלת נתניהו הרביעית החליטה לחזור בה מרפורמת השידור הציבורי.

''הבטחנו לכם זאת ערב הבחירות - ואני מאמין שהבטחות צריך לקיים", בישר אקוניס בעמוד הפייסבוק שלו. ''אני אבהיר שוב את עמדתי, שזוכה ל'פרשנויות' שונות ומשונות בימים האחרונים: מדינה דמוקרטית חייבת שידור ציבורי חזק, עצמאי ובלתי תלוי.

''בישראל, הוא התקיים על ידי 'רשות השידור'. ברור שנדרשה בה רפורמה יסודית ועמוקה כדי להבטיח לכם, שידורי רדיו וטלוויזיה איכותיים יותר, טובים יותר. וכן, זאת לא מילה גסה: מאוזנים יותר. כאלה שמשקפים את העמדות ואת הזרמים הרבים בציבוריות הישראלית''.

השר אקוניס הזכיר כי הממשלה הקודמת חוקקה בחיפזון, כלשונו, חוק שסוגר את הרשות הקיימת ואמור לפתוח תאגיד חדש, שכל מימונו הוא מקופת המדינה. ''ברור לכל בר דעת, שלוח הזמנים שנקבע בחוק איננו ישים ואינו מאפשר את תחילת השידורים במתכונת החדשה. פשוט, התאגיד החדש אינו ערוך לפעול, הוא טרם הוקם.

''כדי להבטיח שבעוד שבוע לא יוחשך מסך ולא יפסקו שידורי הרדיו ברשתות 'קול ישראל' נדרשת הארכה, כפי שנקבע במפורש בחוק. ומה יקרה עם נבחן בזמן הזה שינויי חקיקה שיבטיחו שתקבלו בעתיד עוד חדשות, עוד ספורט, עוד יצירה ישראלית, עוד הפקות מקור? משום שבמצב שנוצר זה בלתי אפשרי.

אקוניס הדגיש כי ''כל אמירה אחרת, 'פרשנות' מטעם עצמם, או מתיחת ביקורת - היא כמובן לגיטימית - אך היא על אחריות הכותבים עצמם''.