שמואל האוזר יו"ר רשות ניירות ערך
שמואל האוזר יו"ר רשות ניירות ערךצילום: דוברות ועדת הכספים

ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) פה-אחד, תקנות של רשות ניירות ערך, שמטרתן להוסיף עוד הקלות על המשקיעים בשוק ההון. זאת כחלק מהניסיון להקל מעט מהרגולציה בשוק.

יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הצהיר, כי הוא "בעד הפחתת רגולציה שתקל על הפועלים בשוק ההון, תוך מקסימום הגנה על כספיי החוסכים. הגברת דרסטית של הרגולציה בשוק ההון אינה תורמת למשק הישראלי ובכוונתי לקיים סדרת דיונים בנושא על-מנת לבחון מקומות נוספים בהם ניתן יהיה להקל".

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, הסביר את מהות התקנות ומה שמתווה את מדיניותו בשנים האחרונות: "שרטטנו 'מפת דרכים' של מה חסר ומה עודף ברגולציה בשוק. דור א' של הקלות כבר אושר ועתה אנחנו באים עם דור ב', שחלקו מובא בתקנות שהנדונות היום. בהמשך, בכוונתנו לבוא לוועדת הכספים עם 'דור ג'' של הקלות, שיתמקד בשאלה איך לעודד עוד ועוד הנפקות".

בהסבירו את התקנות שאושרו היום, אמר האוזר "הצורך של משקיעים מוסדיים להיות מעורבים בהחלטות החברות הוא מעמסה לא קטנה, שכן מדובר באלפי אסיפות של בעלי מניות. עפ"י החוק כיום, הם צריכים להופיע פיזית באסיפות. יש עסקאות שיש למיעוט זכות וטו ואז יש משמעות אמיתית להשתתפותם. אך כאשר לגופים המוסדיים אין יכולת השפעה, ניתן להקל בחובה זו. לכן אנחנו רוצים להקל במקום שממילא אין להם השפעה שלא יהיו חייבים להיות. הדבר נעשה בתיאום עם אגף הפיקוח על הביטוח ושוק ההון באוצר.