ניב אסרף
ניב אסרףצילום: מאיר סלע

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ניב אסרף וערן נגאוקר, בני 22 מבאר שבע, בגין מסירת ידיעה כוזבת וקבלת דבר במרמה.

נזכיר כי אסרף ונגאוקר היו שותפים לביום חטיפה בחודש אפריל האחרון. השניים נסעו לעבר קרית ארבע, ובמהלך הנסיעה סיפר אסרף לנגאוקר כי בכוונתו להיעלם על רקע פרידה מחברתו, על מנת שהפרסום יביא לכך שחברתו תדאג לו.

על פי כתב האישום, בהגיעם לקרית ארבע תכננו השניים כיצד יביימו את ההיעלמות וחיפשו אחר מקום מסתור. בשלב מסוים, כפי שסיכמו, יצא ניב אסרף למקום המסתור שבחר ונשאר שם כשהוא משאיר את מכשיר הטלפון הנייד ברכב, וזאת בכדי למנוע את איכונו.

בהתאם לתכנון, יצא ערן נגאוקר מקרית ארבע, עצר בצד הדרך, הוציא אוויר מגלגל הרכב, החליף לגלגל הרזרבי שהיה בתא המטען ופנה חזרה לכיוון קרית ארבע. בהגיעו לכניסה לקרית ארבע, ניגש לרכב משטרתי שעמד בצד הדרך ודיווח לשוטר דיווח כוזב לפיו חברו ירד מרכבו, צעד לעבר כפר ערבי ולא שב משם בחלוף כחצי שעה.

השוטר הורה לו להתקשר למוקד 100, ונגאוקר עשה זאת, ביודעו כי מדובר בדיווח כוזב וזאת במטרה להביא להקפצת כוחות משטרה וצבא רבים למקום שיתחילו לחפש את חברו ולצורך פרסום דבר החשד לחטיפה באמצעי התקשורת.

ניב אסרף: אני מצטער

בעקבות הדיווח הופעל נוהל חירום מחשש לחטיפה, במסגרתו הוקפצו לאזור כוחות ביטחון רבים שכללו בין היתר אלפי חיילים, יחידות מיוחדות, כלי טיס ואמצעים נוספים. בנוסף לכך, הונחו מחסומים רבים על צירים במרחב עציון ויהודה וכן החלו סריקות בכפרים הסמוכים למקום תוך הטלת מגבלות על תנועת תושביהם.

במספר מקרים, יודו אבנים לעבר כוחות הצבא שסרקו את האזור בחיפושיהם אחר ניב אסרף. כל אותה עת, המתין אסרף במקום המסתור כשהוא יודע כי מחפשים אחריו וכן שומע את רכבי החירום היוצאים לחפשו.

סמוך לשעה 19:00, מסר נגאוקר במשטרת חברון הודעה מפורטת במסגרתה שב וחזר על גרסתו להשתלשלות האירועים כשהוא יודע כי מדובר בדיווח כוזב ומודע לחיפושים שמתבצעים בעקבות דיווחו זה.

נציין כי על פי כתב האישום, בחודשים שקדמו לאירוע, נטל ניב אסרף חלק בהימורים בלתי חוקיים במסגרתם נותר חייב סכומי כסף של כמה עשרות אלפי שקלים לגורמים שונים. בשל כך גמלה בליבו ההחלטה להתחמק מתשלום חובותיו, וזאת באמצעות יצירת מצג שווא לפיו נחטף בידי מחבלים סמוך לחברון.

את מצג השווא האמור, הגה ניב אסרף במטרה לגרום לפרסום דבר חטיפתו לכאורה באמצעות כלי התקשורת, באופן שייוודע לציבור ובמסגרת זו גם יגיע לידיעת בעלי חובו.