סאיב עריקאת
סאיב עריקאתצילום: פלאש 90

המזרחן יהונתן דחוח-הלוי, חושף היום (חמישי) מסמך חדש שהכין ד”ר סאיב עריקאת, חבר הוועד הפועל של אש”ף, וראש צוות המו”מ הפלסטיני, בו הוא קורא לתמוך בארגוני הטרור ובפעילות "המפגעים הבודדים".

במסמך של עריקאת יש שורה של המלצות עבור אבו מאזן וההנהגה הפלסטינית. מסמך זה, ומסמכים דומים שפורסמו בעבר, זכו לאוזן קשבת בהנהגה הפלסטינית, והם חושפים את האסטרטגיה הפלסטינית המוצעת למאבק מדיני עם ישראל.

בין ההמלצות במסמך מציע עריקאת לחבור חבירה אסטרטגית לארגוני הטרור הפלסטיניים, ובראשם חמאס והג’יהאד האסלאמי, באמצעות שילובם במוסדות אש”ף והאצת תהליך הפיוס עם חמאס. תמיכה מלאה בארגוני הטרור הפלסטיניים ופעילות דיפלומטית כדי למנוע הכנסת ארגון טרור כלשהו לרשימת ארגוני הטרור.

התייצבות מלאה לימין טרוריסטים רוצחים המרצים עונשי מאסר על פשעי מלחמה וניהול מאבק מדיני לשחרורם המיידי ללא תנאי. הפעלת ”מאבק עממי בדרכי שלום” נגד ישראל, מאבק הבא לידי ביטוי בפעולות טרור (פיגועי דקירה, דריסה, השלכת מטעני נפץ מאולתרים ועוד) וגם עימותים אלימים מסכני חיים (יידוי אבנים ובקבוקי תבערה, ניסיונות לינץ’ ועוד).

עריקאת קורא שלא לוותר על ”זכות השיבה” של פלסטינים המוגדרים “פליטים” וצאצאיהם לדורות, שמשמעותה המעשית חורבנה של מדינת ישראל.

עריקאת שכאמור משמש ראש הצוות המו"מ הפלסטיני לשיחות עם ישראל שולל שלילה מוחלטת של כל הצעה להסדרים זמניים או חלקיים עם ישראל, ומציע להגביר את המאבק המשפטי בזירה הבין-לאומית נגד ישראל כדי להגביל את יכולתה להתגונן מול הטרור הפלסטיני. כמו כן הוא מציע להמשיך לתמוך בביטול ההכרה של אש”ף במדינת ישראל, ובמאבק המדיני שתכליתו ל'בנאם' את הסכסוך ולגייס תמיכה בינלאומית כדי לכפות על ישראל נסיגה לגבולות 67.

לדברי דחוח-הלוי מסמך זה ממחיש פעם נוספת כי הרשות הפלסטינית אינה מעוניינת בהסדר שלום עם ישראל, אלא ביישום שלב נוסף בתורת השלבים של אש"ף, המבוססת על שילוב של טרור ודיפלומטיה כדי להביא לחיסול ישראל.