יהודה וינשטיין
יהודה וינשטייןצילום: דודי ועקנין, פלאש 90

בתחילת חודש יוני הודיע משרד המשפטים באמצעות הודעה לתקשורת כי "היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, מאמץ את מסקנות הצוות שבחן את ענף נותני שירותי מטבע".

בהודעה נכתב עוד כי היועץ החליט, "כי יוקם רגולטור ייעודי חדש אשר יפקח על כל שאותם גורמים המספקים שירותים פיננסיים שלא היו מפוקחים עד היום".

באותה הודעה נאמר גם כי היועץ המשפטי לממשלה החליט החלטות אופרטיביות נוספות בעניין הסמכת רשות המיסים להיות הגורם האמון על פעולות האכיפה הנתונות לאגף שוק ההון במשרד האוצר.

התנועה למשילות ודמוקרטיה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ותמהה על ההודעה שהופצה, ממנה עולה כי היועץ המשפטי לממשלה פעל בניגוד להחלטת הממשלה תוך עקיפת סמכויותיהם של שר האוצר ושל שרת המשפטים להסדיר את תחום נותני שירותי המטבע, בכפוף לבחינת הצוות את מסקנות הוועדה לבחינת צמצום השימוש במזומן בתיאום עם שר האוצר לבחינת הסדרת הרגולציה בתחום נותני שירותי המטבע.

במכתבו של מנהל התנועה יהודה עמרני, נשאל היועץ מה מקור הסמכות שלו לקבל החלטות בעניין, להרחיב את סמכויות האכיפה של רשות המיסים, להתערב בחלוקת העבודה שבמשרד האוצר, להקים רגולטורים ייעודיים ולבצע את כל הפעולות הרבות המוזכרות בהמלצות הצוות, שעצם הסמכות להקמתו לא ברורה דיה.

בתשובת משרד המשפטים לתנועה למשילות ודמוקרטיה הובהר כי אכן היועץ אינו מקבל את ההחלטה כפי שהיה מובן בהודעה המקורית של המשרד.

במכתב נמסר כי "המסקנות של צוות היועץ הן המלצה בלבד. הסמכות לקבלן או שלא לקבלן נתונה בידי הממשלה והכנסת. לכן, אף עמדת היועץ המשפטי לממשלה בעניין זה היא המלצה לדרג המחליט".

במכתב הובהר גם כי ההחלטה על הקמת הצוות התקבלה עם שר האוצר, ועל דעתו, וההמלצות היו על דעת הנהלת האוצר.

התנועה למשילות ודמוקרטיה בירכה על התיקון החשוב, וכתבה כי "ראוי שמשרד המשפטים יוציא הבהרה באותה תפוצה לה נשלחה ההודעה השגויה, כמו כן, ראוי כי יחוזק הפיקוח על ההודעות לתקשורת היוצאות מטעם המשרד שכן בעבור הציבור הרחב הם מייצגות את המדיניות הממשלתית ופוגעות במעמד נבחרי הציבור".