נפרדים מהסמל. אוהדי חיפה
נפרדים מהסמל. אוהדי חיפהצילום: פלאש 90

מה שהתחיל בסכסוך מתוקשר בין שתי הקבוצות הגדולות של הכדורגל הישראלי, הסתיים אמש עם הודעת פרידה ממשחק פעיל, אבל לא מהמועדון אותו הוא מגדיר כבית לכל דבר. גוסטבו בוקולי, בן ה-37 הודיע - אני פורש מהכדורגל.

קיצור תולדות חייו: בוקולי הוא שחקן מהדור הישן. את כישרונו למשחק גילה רק בגיל 18, ובגיל 20 הוא התחיל את דרכו בעולם הכדורגל המקצועני. אל הארץ הגיע בוקולי להיבחן במכבי פתח תקווה, אך אלי אוחנה המאמן אז לא התרשם והברזילאי הקטן נחת בהפועל רמת גן במדיה כבש 9 שערים ובישל ארבע פעמים לחבריו לקבוצה.

בוקולי עבר ליריבה העירונית, הכח רמת גן, ולא סיים שם את העונה כשעבר במהלך הפגרה לאחי נצרת, כשבסיומה של אותה עונה הוא מעלה את הקבוצה מהמגזר הערבי לליגת העל, לראשונה בתולדות המועדון.

אחי נצרת לא הרשימה, בלשון המעטה, בליגת העל, אך כישרון אחד נצץ שם. היה זה בוקולי הצעיר והקטן שעניין את שתי הקבוצות הגדולות במדינה - מכבי חיפה ומכבי תל אביב.

במכבי תל אביב חתם כבר בוקולי על זיכרון דברים, אך במחטף של הרגע האחרון ולאחר הצעה כספית נדיבה יותר, חתם במכבי חיפה. מכבי תל אביב רצו לתבוע את חיפה, יענקלה שחר הבעלים של חיפה טען שהכל נעשה בתום לב, ואחי נצרת טענה שהשחקן עדיין תחת חוזה בכלל. 

בחיפה היו שלא אהבו את בוקולי מאחר שזה מגיע מקבוצה שירדה ליגה, אך מהר מאוד הברזילאי הצנום נכנס ללב של האוהדים והקבוצה כולה כשהראה גם יכולות גבוהות על כר הדשא והרבה אופי ולחימה.

בוקולי התאהב בארץ, ואף הביע את רצונו לא פעם לשחק במדי הנבחרת שכה שיוועה לשחקנים כדוגמתו. הקשר המצויין למד עברית והתעקש להתראיין רק בעברית, עד כדי כך התחבר לישראל.

7 שנים לאחר שהגיש בקשה לקבל אזרחות ישראל, סוף סוף קיבל אותה בוקולי, אך זה כבר היה מאוחר מידיי עבור הנבחרת הישראלית שלא זכתה ששחקן כזה ישחק עבורה. 

בדף הפייסבוק שלו כתב הברזילאי הישראלי, "חברים ואוהדים יקרים שלי, אתם שלקחתם חלק מחיי ב15 שנים האחרונות. גוסטבו בוקולי השחקן לא היה קיים בלעדיכם. לכן, אני רוצה להודות לכולכם ולומר לכם כאן כמה מילים. כי קודם כל אתם. הדם שלנו הוא ירוק, ותמיד יהיה! אני אוהב אתכם, גוסטבו בוקולי!".

נשיא המועדון, יענקלה שחר, אמר לאתר הרשמי: "אני מודה לבוקולי על תרומתו האדירה למכבי חיפה, גוסטבו הוא דוגמא של מסירות ונתינה, גם כשנפצע הוא המשיך לשחק ונתן לעצמו הרבה מעבר למה שמקובל. בשביל שחקני נשמה כמו בוקולי אוהדים באים למגרשים, לגוסטבו הייתה תרומה אדירה בתארים, משחקים גדולים, מפעליים אירופאים והמון הקרבה. לא אחת אמר גוסטבו שהוא אוהב את מדינת ישראל, זה לא היה למען כותרת או למצוא חן, הוא פשוט אוהב את מדינת ישראל ולראייה האזרחות שהשתוקק לה ולבסוף קיבל. אם נמצא את הדרך להמשיך ולקבל שירותים ממנו נהיה גאים על כך".