גררו, לילה גדול של החלוץ
גררו, לילה גדול של החלוץצילום: רויטרס

הישג השיא של נבחרת פרו החלשה היה לפני ארבע שנים, כשהפעילה לארבע האחרונות בטורניר הקופה אמריקה היוקרתי. הלילה (בין חמישי לשישי), הפרואנים עשו זאת שוב בעזרת ההגרלה שהאירה להם פנים כשמולם התייצבה נבחרת בוליביה החלשה והמפתיעה של הטורניר עד כה.

עבור פרו, אחת הנבחרות החלשות בטורניר, זהו הישג של ממש אמנם, אך כנראה שבשלב הבא, שלב חצי הגמר, יודחו כשמולם תתייצב הנבחרת המארחת של הטורניר, נבחרת צ'ילה.

הכוכב הגדול של הלילה היה פאולו גררו, חלוצה של פלמנגו הברזילאית. החלוץ המצויין הצליח להחמיץ כמה הזדמנויות לשער, ובדקה ה-20 השתיק את המבקרים הרבים שלו שציפו ממנו ליותר בטורניר הנוכחי, בדרך ללילה בלתי נשכח. 

השער הראשון של גררו במשחק הגיע לאחר שהתרומם לכדור רוחב ונגח כדור שהוסט מעל וחדר לרשת. שום דבר לא הכין את האוהדים של נבחרת פרו להצגה של ממש, כשרבים ציפו לדו קרב פנדלים בתום 90 דקות של משחק. 

גררו שנכנס לכושר לא חיכה יותר מדי ו-3 דקות לאחר מכן הכניס את בוליביה לבור עמוק שנראה היה שלא תצליח לצאת ממנו, כשכבש את השני שלו ושל נבחרתו, כשסיים התקפה מתפרצת קטלנית.

לבוליביה החלשה שהפתיעה בעצם העפלתה לשלב רבע הגמר לא היו תשובות גם במחצית השניה, ובדקה ה-74 גם השחקנים שלה כבר הבינו כי דרכם בטורניר היוקרתי תמה, כשגררו כבש את השלישי שלו ושל נבחרתו עם שער מ-5 מטרים.

כוכב היריבה, מרסלו מורנו, עוד הספיק לצמק עם פנדל מדויק בדקה ה-84 אבל שם זה נגמר. פרו מעפילה לשלב הבא, שלב חצי הגמר. מול צ׳ילה העדיפה, פרו כבר תעמוד מול משוכה קשה בהרבה שספק רב אם תעבור אותה.