בהיכל תרבות נהריה התקיים בראשית השבוע אירוע השיא של תכנית "עוד חוזר הפיוט" אותה הובילו סטודנטיות ממסלול הגיל הרך במכללת שאנן. 

האירוע התקיים בהשתתפות מאות ילדי גנים והוריהם ממחוזות צפון וחיפה של מערכת החמ"ד ובהשתתפות "התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד". 

המוזמנים צפו בסרטון שכלל תמונות וסרטים מהפעילויות בגנים ושיקפו את העבודה שעשו הסטודנטיות בהטמעת הפיוטים בקרב ילדי הגנים. "התזמורת האנדלוסית הישראלית של אשדוד" ניגנה קונצרט שעובד במיוחד לילדי גן. שחקן ליווה את הקונצרט כשבכל פעם התחפש לדמות אחרת כדי להסביר לילדים על הפייטן ועל הרקע לכתיבת הפיוט. הילדים ששמחו לשמוע את הפיוטים שלמדו עם הסטודנטיות הצטרפו בהתלהבות לשירת פייטן. 

בסיומו של הקונצרט הוזמנה קבוצת ילדים והוריהם לעלות לבמה כדי לפייט את הפיוט המוכר "לדוד שיר מזמור". כמה מרגש היה לשמוע את השירה הבין-דורית כאשר ילדים ומבוגרים הקימו לתחייה מחודשת פיוטים שנכתבו לפני מאות שנים. 

ד"ר אורנה שניידר, ראש מסלול הגיל-הרך מסבירה "הפיוט הוא נשמת אפה של התרבות היהודית לדורותיה, ולכן ראינו חשיבות גדולה בהפעלת התוכנית החל מהגיל הרך, כדי לחזק את הקשר של הילדים למורשת היהודית ולשורשיה. הפיוט הצליח לחלחל לתודעת הילדים ולתרבות הגנית ובכך הוכחנו את כוחו של הפיוט החוצה גבולות של עדות וגילאים".

נשיא המכללה, פרופ' יחיאל פריש אמר "כמכללה שחרתה על דגלה את הנושא החברתי אני רואה חשיבות רבה לקשרי המכללה-שדה שאנו מקיימים במסגרת ההכשרה המעשית של פרחי ההוראה במכללה. אנו סבורים שמעבר לפן הפדגוגי גרידא, ישנה חשיבות מכרעת לאותן פעילויות שדה שמספקות לסטודנטיות את הכלים החינוכיים שיכשירו אותן למחנכות בעלות ידע ורגישות לגוונים התרבותיים של היהדות שנכתבה לפני מאות שנים".

בין הנוכחים באירוע היו לצד ילדי הגנים והוריהם גם המפקחת הארצית לגני הילדים בחמ"ד אסתר חטב, ראש החוג לגיל הרך במכללת שאנן, ד"ר ניצה דורי, המפקחות על גני הילדים, צבייה שולרופר ואסתר קבלסון וכן הסטודנטיות, וסגל המכללה.