הקבוצה עם הנשיא
הקבוצה עם הנשיאצילום: פלאש 90

"אני אומנם בית"רי ונבחרתי להיות נשיא המדינה, אבל אני ירושלמי, בנם של ירושלמים ואני גאה מאוד שהבאתם את האליפות לעיר", כך אמר הבוקר (ראשון) נשיא המדינה רובי ריבלין בטקס לכבודה ובנוכחותה של קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים, האלופה החדשה בליגת העל הישראלית שבכדורסל.

בטקס המסורתי אותו חוגגים בכל שנה בבית הנשיא יחד עם האלופה, אמר ריבלין: "הבאתם לאיזשהי רעידת אדמה בספורט הישראלי. בכל זאת, הפועל ירושלים זכתה באליפות אחרי שנים רבות שבה חיכינו לכך. בטרם הייתי נשיא המדינה, הייתי בית"רי בכל רמ"ח איבריי והיינו ביריבות גדולה עם הפועל ירושלים, אבל הייתי ירושלמי בכל מה שקשור לכדורסל". 

"זכינו באליפות כשהקבוצה מחוברת טוב, עם ראש עירייה נהדר וכשיש לנו את אחד ממגרשי הכדורסל היפים ביותר במזרח התיכון".

נשיא המדינה הביע משאלה כי אליפות זו, לה היו שותפים שניים משחקני נבחרת ישראל הבכירה, תביא גם להצלחה בזירה האירופית של הנבחרת הישראלית. "אני מקווה ומשווע שהכדורסל הישראלי, ששמו יצא מקצה ארץ אחת לאחרת, יפרח ויצמח, והשחקנים שלו ישמשו כגורם המכריע בו.

ידוע שקבוצה שזוכה באליפות היא זוכה שיש לה את הישראלים שנותנים את מירב המשקל בה וככה היה גם הפעם. כירושלמי, אני מברך אותם על האליפות, כנשיא אני מברך על כך שלכל אחד יש אפשרות לזכות וכאיש מייצג במדינת ישראל אני מקווה שהאלופה תהיה בין המועמדות הבכירות לזכות בגביע אירופי בעונה הבאה".

נשיא המדינה לא יכול היה שלא להתייחס בדבריו גם לשחקנים הזרים של האלופה החדשה כשאמר להם: "אתם ירושלמים מעכשיו. אנחנו חוגגים איתכם ואחרי 3,000 שנה שבה ירושלים הייתה בירת ישראל, הבאתם לה אליפות. מאז המלך דוד, אתם הכי מפורסמים בעיר".

קפטן הקבוצה יותם הלפרין הגיב לדבריו של הנשיא ריבלין כשאמר "כל הכבוד לנשיא על הידע. עברנו ונעבור עוד הרבה אירועים מאז האליפות ההיסטורית, אבל זה אחד מרגעי השיא - לסגור את המעגל הזה עם הפועל ירושלים ועם החברים שיושבים פה, הישראלים וגם יתר האנשים שתרמו לעבודה הקשה הזאת".

הלפרין התייחס בדבריו גם לאפשרות שהקבוצה תשחק בעונה הבאה במפעל היורוליג הבכיר  "בשם השחקנים וכל מי שתרם אפילו אחוז בודד למאמץ והביא משהו גדול לעיר הזאת, שתהיה לה המשכיות ארוכת שנים, כי האנשים שמנהלים אותה מחפשים הישגיות והצלחות, אני רוצה להודות לך על כך שאנחנו האורחים שלך וזה כבוד וחוויה לכל החיים להיות כאן. הלוואי שנביא לפה עוד הרבה תארים מקומיים ובינלאומיים".

הנשיא קיבל חולצה כאות הוקרה
הנשיא קיבל חולצה כאות הוקרהפלאש 90