הרב אקשטיין עם השייח' טריף.
הרב אקשטיין עם השייח' טריף.צילום: דניאל בר און

הקרן לידידות הודיעה היום (ראשון) כי היא פותחת במבצע סיוע הומניטרי לפליטים דרוזים שברחו מדרום סוריה  לעמאן, בירת ירדן.

זאת בשל המתקפה של ארגונים איסלאמים בשבועות האחרונים על אזור הר הדרוזים שבדרום סוריה, בסמוך לגבול עם ישראל ועם ירדן.

ההכרזה על מבצע הסיוע נעשתה במסגרת פגישה של נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, עם השייח' מוואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה בישראל, שנערכה היום בביתו של השייח' שבכפר ג'וליס.

בפגישה, בה השתתפו מנהיגיה הרוחניים של העדה וראשי רשויות דרוזיות, הוחלט כי בשלב ראשון תעניק הקרן סיוע חודשי במזון ובטיפולים רפואיים לכ-50 משפחות שברחו בחודשים האחרונים מסוריה לירדן.

סך הסיוע צפוי לעמוד על כחצי מיליון ש"ח והוא ייפרש על פני כחצי שנה. הסיוע לפליטים עתיד להימשך בהתאם להתפתחויות בשטח. לצד הסיוע המיידי, הרב אקשטיין התחייב בפגישה לסיוע נוסף במידה והקרן תידרש לכך על ידי מנהיגי העדה בישראל העומדת בקשר רציף עם הקהילה הדרוזית בסוריה.

במהלך הפגישה אמר הרב אקשטיין כי "אנו רואים בעדה הדרוזית בת ברית אשר פועלת בנאמנות לחיזוקה של מדינת ישראל וביצור ביטחונה. כעת אנו רואים כי מצוקתם של בני העדה בסוריה מחריפה וכי הסיוע להם הוא בנפשם של אחינו הדרוזים כאן בישראל ועל כן החלטנו להתגייס ולסייע ככל שניתן". השייח' מוואפק טריף הודה לנשיא הקרן על היוזמה ואמר כי "זה מחמם את הלב שרב יהודי מזדהה עם מצוקת הדרוזים בישראל ומציע מיידית סיוע הומניטרי. באמצעות סיוע זה ניגש מיידית לסייע למשפחות שעזבו מסוריה לירדן ונזקקים למזון ותרופות".