עידוד תמוה לחקלאות עברית
עידוד תמוה לחקלאות עבריתפלאש 90

"מדיניות הממשלה שיוצרת מחסור בידיים עובדות בחקלאות דוחקת את החקלאים להעסיק בלית ברירה עובדים פלשתינאים ולסכן את חייהם", כך אומר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, איציק כהן.

לדבריו, "חקלאי שרואה שעמל חייו בסכנה ואין לו די עובדים זרים נאלץ בלית ברירה להעסיק פלשתינאים עם או בלי אישור שהייה ויוצר בכך סכנה לביטחונו האישי, של בני משפחתו ועובדיו האחרים".

את הדברים אומר כהן בעקבות הרצח של מגדל הענבים דוד בר קפרא הי"ד בשבוע שעבר בידי שוהים בלתי חוקיים. "חברי ארגון מגדלי הפירות משתתפים בצער משפחתו. מי יתן שזה יהיה הקרבן האחרון," הוסיף איציק כהן וקבע כי "בשנים האחרונות מכסת העובדים הזרים שאישרה הממשלה לחקלאות אינה מגיעה במלואה לחקלאים".

"בכל פעם יש סיבות ונסיבות לכך שבפועל כמות העובדים בארץ נמוכה באלפים רבים מהצרכים שהוכרו על ידי הממשלה. כתוצאה מכך חקלאים ישרי דרך נאלצים לעבור על החוק ולהעסיק עובדים פלשתינאים ללא אישור", דברי כהן שקרא לשר הפנים, סילבן שלום, לשר הכלכלה, אריה דרעי ולשר החקלאות, אורי אריאל, לפעול באמצעות אנשי משרדיהם כדי להבטיח שמכסת העובדים הזרים בחקלאות תמומש במלואה וכך לצמצם את העסקת השוהים הבלתי חוקיים.