המחירים עולים. בניה
המחירים עולים. בניהפלאש 90

ההסתדרות והתאחדות בוני הארץ חתמו היום (שני) על הסכם ענפי חדש בענף הבנייה, התשתיות, צמ"ה ועבודות ציבוריות.

ההסכם הענפי יחול על כלל העוסקים והמעסיקים בענפי הבנייה, מיד לאחר שייחתם צו ההרחבה.

ההסכם הקיבוצי החדש יעלה את שכרם של עובדי ענף הבנייה ל-5,600 שקל בשלוש פעימות עד לשנת 2017 (השכר המעודכן שווה ערך לשכר שעתי בסך 30.76 שקל).

כבר ממועד תחולתו של ההסכם, שכר המינימום בענף יעלה ל-5,100 שקל בדרגה הראשונה, כלומר 450 שקל מעל לשכר המינימום המעודכן במשק, ול-7,000 שקל לעובד בדרגה השמינית המקסימאלית.

הפעימה השנייה של ההסכם תחול תוך שנה מיום כניסתו לתוקף ושכרו של העובד בדרגה הראשונה יתעדכן ל-5,200 שקל. ב-1.12.2017 תיכנס לתוקף הפעימה השלישית ושכר המינימום של עובד בדרגה הראשונה יתעדכן ל-5,600 שקל.

בכל הפעימות הצפויות, תוספות השכר יתווספו לכל הדרגות בענף. כך למשל שכר המינימום של עובד בדרגה השמינית יעמוד ב-2017 על 7,500 שקל.

בכל מקרה שבו שכרו הנוכחי של העובד יהיה גבוה יותר מהדרגה המקסימאלית, העובד יקבל תוספת בגובה ההפרש בין שכרו לבין הדרגה הגבוהה ביותר בטבלת השכר, על מנת שלא תהיה כל פגיעה בזכויותיו.

במקביל לכך, ההסכם מביא לשיפור גם בשכרם של מנהלי העבודה בענף הבנייה, אשר תוך שנתיים ממועד התחולה של ההסכם, יהיו זכאים לשכר מינימום התחלתי בגובה של עשרת אלפים שקל.

עם כניסתו לתוקף של ההסכם הנוכחי, יחול עדכון גם בטבלאות השכר של עובדי השיפוצים, כך שתתווסף לטבלאות השכר דרגה נוספת. כתוצאה מעדכון זה, כל עובדי שיפוצים מדרגת השכר השלישית, ישובצו בדרגת שכר גבוהה יותר באופן אוטומטי. כך למשל, עובד שיפוצים בדרגה שלוש, ישודרג לדרגה הרביעית וכבר מהפעימה הראשונה שכר המינימום של עובד זה יעמוד על 6,000 שקל.