גדר המערכת. אילוסטרציה
גדר המערכת. אילוסטרציהפלאש 90

ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי ('הקבינט המדיני-ביטחוני) אימצה את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתחיל בהקמת גדר ביטחון באורך כ-30 ק"מ, בחלקו הדרומי של הגבול עם ירדן.

הגדר תשתרע בין העיר אילת למקום שבו מיועד לקום נמל התעופה 'תמנע'. הקבינט אישר גם את הקצאת המשאבים הנדרשת להקמת מקטע הגדר.

ממשלת ישראל עמדה בקשר עם ממשלת ירדן בנושא והיא מדגישה שהקמת גדר הביטחון במקטע הזה מתבצעת בצד הישראלי של הגבול, והגדר לא תפגע בריבונותה של הממלכה הירדנית ההאשמית ובאינטרסים הלאומיים שלה שיכובדו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאישור ההחלטה היום בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון, ואמר כי "אתמול בקבינט קיבלנו החלטה חשובה מאוד להמשיך את מקטע הגדר בגבולנו הדרומי, הפעם מאילת - שלושים קילומטר צפונה מעבר לשדה התעופה תמנע שהולך ונבנה".

"הדבר הזה הוא חשוב, הוא חלק מהביטחון הלאומי שלנו, הוא מצטרף לגדר הביטחון שבנינו לאורך גבולנו עם סיני, אשר בלמה את כניסת המסתננים הבלתי חוקיים לישראל, וכמובן את תנועות הטרור השונות. צעד זה מצטרף גם לגדר שבנינו בגבולנו ברמת הגולן", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה הדגיש כי "הגדר הזאת נמצאת כולה בתוך תחומה של מדינת ישראל, והיא לא תפגע בשום דרך שהיא בריבונות של הממלכה ההאשמית של ירדן ובאינטרסים הלאומיים שלה. אני חושב שזה צעד מאוד חשוב, אני שמח גם שהחברים בקבינט אישרו את מקורות המימון".