ברקת ושחקני הפועל ירושלים. יש אליפות, אין אירופה
ברקת ושחקני הפועל ירושלים. יש אליפות, אין אירופהצילום: אלירן אהרון

כסף, שיקולים פוליטיים וגם לא מעט רצון לשמור על יוקרה, אלו ככל הנראה הסיבות שהביאו את הנהלת היורוליג להודיע לפני זמן כי אלופת ישראל לעונת 2014/15, הפועל ירושלים, לא תיקח חלק במפעל היוקרתי על אף האליפות ההיסטורית שזכו בה לפני ימים ספורים, התקציב הגדול, ההיכל המתקדם, כמות האוהדים הגדולה והשאיפות לעשות עונה יפה באירופה.

7 קבוצות נחלמו על 5 כרטיסים חופשיים למפעל הבכיר, כשמלבדן אלבה ברלין וחימקי מוסקבה שהיו גם כן במירוץ לכרטיס החופשי, זכו בו לאחר שהראשונה תארח את פיינל פור הטורניר היוקרתי באולמה הביתי, ואילו השניה זכתה באליפות היורוקאפ ותעפיל אוטומטית ממנו.

תקופה ארוכה שירושלים מחזרת ומנסה בכל מאודה להעפיל למפעל הבכיר ולקחת בו חלק כבר בעונה הקרובה, כשלא מעט שחקנים כדוגמת גל מקל ואלכס טיוס ממתינים לראות אם ירושלים תשחק במפעל היורוליג הבכיר בכדי לחתום בשורותיה. לכן כעת, משנודע לאדומים כי לא ייקחו חלק במפעל הבכיר באירופה, ככל הנראה מספר שחקנים לא מועטים יסרבו לנחות בבירה הישראלית.

לאחר פגישתם האחרונה של ירושלים עם מנכ"ל היורוליג, אמר האחרון להנהלה האדומה כי אם אלה יזכו באליפות המדינה יגברו סיכוייהם להפעיל לטורניר היוקרתי, על אף ההישגים הדלים וההופעות הרעות באירופה בשנים האחרונות.

לאחר מכתב ממנהלת הליגה בדבר כניסתה של ירושלים למפעל הבכיר, היום גם שרת התרבות והספורט שלחה מכתב להנהלת היורוליג הבכירה על כך. 

"הפועל ירושלים זכתה באליפות ישראל בכדורסל ובדרך חלפה על פני קבוצות בכירות בליגות הכדורסל המקומית, תוך שהיא מציגה כדורסל אירופאי מן המעלה הראשונה", כתבה השרה.

"מדובר באחד המועדונים הוותיקים בכדורסל הישראלי, שרשם הישגים מרשימים בזירה המקומית והאירופית, ביניהן זכייה בגביע היול"ב קאפ והשתתפות במפעלים אירופאיים לאורך עשרים השנים האחרונות".

"חשוב לציין כי בשנה האחרונה שיחק המועדון את משחקיו הביתיים באצטדיון ה"ארנה" שבירושלים - היכל כדורסל מתקדם ביותר, עם 11,000 מקומות ישיבה ותנאים שלא היו מביישים אולמות בבירות אירופיות ובארצות הברית. הפועל ירושלים עומדת בכל הקריטריונים להשתתפות ביורוליג לרבות קהל אוהדים גדול, תקציבים והיכל ספורט" כתבה השרה במכתבה להנהלת היורוליג האירופית.

אני מבקשת להביא בפנייך את קולם של אוהבי הכדורסל והספורט בישראל שסבורים כי זה יהיה ראוי ונכון כי מועדון הכדורסל הפועל ירושלים ייקח חלק במפעל הזה לטובת הספורט בישראל ובאירופה בכלל. ספורט הוא גשר בין תרבויות וירושלים כעיר קוסמופוליטית היא מקום שנכון יהיה שיארח קבוצות אירופיות מובילות".

חמש הקבוצות שקיבלו את הכרטיס החופשי מהנהלת היורוליג לפני זמן קצר, הן: אלופת טורקיה - קרשיאקה, סגנית אלופת גרמניה - באיירן מינכן, קבוצה טורקית נוספת - דרושאפקה בשל לחץ מספונסרית המעפל הבכיר, חברת התעופה הטורקית טורקיש איירליינס המשמשת כנותנת חסות גם של הקבוצה הטורקית, סגנית אלופת צרפת - שטרסבורג ולקבוצה הרוסית - קובאן.

בירושלים יכולים להיות מאוכזבים מאוד, שכן היו קרובים להיות לקבוצה השניה במפעל היורוליג, אחרי היריבה המרה והצהובה מתל אביב, מכבי תל אביב.