בצ'ילה חוגגים. שחקני הנבחרת הלילה
בצ'ילה חוגגים. שחקני הנבחרת הלילהצילום: רויטרס

כשארגון הכדורגל העולמי, ארגון פיפ"א, נמצא תחת חקירה של ה-FBI, טורניר הכדורגל הדרום אמריקאי, טורניר הקופה אמריקה, נמצא בסכנה. הסיבה: בשל תהליך החקירה, כל הכספים של ארגון הכדורגל נמצאים תחת ידי החוקרים, ובתוכם גם הכספים שהיו צריכים להגיע לזוכות בטורניר הכדורגל הדרום אמריקאי שמתקיים בימים אלו ומתקרב לקראת סיומו.

בשל הקפאת הכספים ובכדי למנוע מבוכה של ממש לארגון הכדורגל העולמי, החליטה לאחרונה הממשלה בצ'ילה כי עד שיופשרו הכספים, לבינתיים היא זו שתשלם לנבחרות הזוכות במקומות הראשון והשני. לכן, אין זה מפתיע במיוחד כשהנבחרת המארחת של הטורניר, נבחרת צ'ילה, העפילה הלילה (בין שני לשלישי) לגמר טורניר הכדורגל הדרום אמריקאי.

אחרי שכוכבה הגדול של הנבחרת המקומית ניצל בנס מתאונת דרכים שעשה בעת שהיה שיכור ולא הועמד לדין על ידי הנבחרת או מארגני הטורניר, בניגוד לשאר כוכבים ושחקנים של נבחרות אחרות שקיבלו עונשים לא פרופורציונליים, הצ'יליאנים ניצלו הגרלה נוחה ועזרה קטנה משופטים לאורך הטורניר בכדי להעפיל לגמר שיתקיים במגרשם הביתי.

במשחק חצי הגמר הראשון של הטורניר, פגשה הנבחרת המארחת את נבחרת פרו החלשה והמפתיעה, וכמעט שגם לא יכלה לה. הפרואנים פתחו בסערה את המשחק כשהגיעו לשתי הזדמנויות מצויינות שנעצרו בקושי רב ובהרבה מזל. 

כמו בכל הטורניר כולו, גם הפעם הצ'יליאנים המקומיים נעזרו בשופט המשחק שהרחיק כבר בדקה ה-20 בכרטיס אדום ישיר וגבולי את פאולו זמבראנו הפרואני שהרחיק את הכדור ותוך כדי התנועה פגע בגבו של אחד משחקני צ'ילה. השופט לא חשב פעמיים ושלף את הכרטיס האדום שהשאיר את פרו בעשרה שחקנים.

המקומיים מצ'ילה ניצלו את פיגור השחקנים, הקהל הביתי שדחף בהמוניו והמגרש הרגיל להם בכדי להתחיל ללחוץ על שער פרו, ואכן עוד במחצית הראשונה הצליחו לכבוש שער חשוב. 3 דקות לסיום המחצית הראשונה, אדאורדו וארגס השתלט על הריבאונד וגלגל בקלילות לרשת, לאחר הדיפה מבעיטה של אלכסיס סאנצ'ס.

נבחרת פרו המפתיעה עלתה בטירוף למחצית השניה כשניסתה להשוות את התוצאה, מה שהצליח לה בדקה ה-62 משער עצמי של גארי מדל. 

3 דקות לאחר מכן, צ'ילה גילתה כי היא יכולה לכבוש שער ללא עזרת שופט. גררו הפרואני הנפלא איבד כדור במחצית המגרש, אדוארדו וארגס השתלט עליו ומ-25 מטרים שיחרר פצצה אדירה אל בין החיבורים של גאלסה השוער הפרואני שלא יכול היה למנוע מהכדור להיכנס.

בסיום, נבחרת צ'ילה המארחת עולה לגמר הקופה אמריקה לראשונה מזה 28 שנים, בנוסף, היא גם הפכה לנבחרת המארחת הראשונה מאז 2001 שמצליחה להיות בין 2 הגדולות בכדורגל של דרום אמריקה.

האם היא תזכה בתואר היסטורי, או שסוף סוף ליאו מסי יביא תואר ראשון במדים הלאומיים לארצו ולנבחרתו, נבחרת ארגנטינה?