הפגנת חרדים נגד הגיוס
הפגנת חרדים נגד הגיוסצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הגיליון האינטרנטי 'עדת חרדים', משופריה של העדה החרדית ושל נטורי קרתא, תוקף בחריפות את רבני הציבור החרדי על שחברו לטענות נגד מנסחי דו"ח האו"ם על 'צוק איתן' והצטרפו למאשימי האו"ם באנטישמיות.

לטענת עורכי הגיליון ראשי הציבור החרדי מצטרפים בכך למרידה באומות, חוברים לציונות ול"פשעיה" ומבטאים בכך חוסר אמונה בקב"ה, וכל כך רק משום שכעת הם מקבלים תקציבים לבניין מוסדותיהם וישיבותיהם.

מנסחי הביקורת המדוברת מדווחים לקוראיהם כי "השבוע הכריזו באו"ם כי הכובשים הציונים ביצעו בקיץ שעבר "פשעי מלחמה" ובתאוות נקם רצחו אלפי אזרחים חסרי ישע. בימים כתיקונם הייתה היהדות החרדית כולה יוצאה בהכרזה ברורה כי אנו מתנגדים לכל הכיבוש הציוני מיסודו, ומגנים ומוקיעים פשעים מחפירים אלו הנעשים להוותינו בשם "ישראל" מזויף, וכי כל יהודי מאמין בה' ובתורתו מושבע ועומד שלא למרוד בשום אומה ולא להתגרות בהם, ואנו מבקשים ורוצים מאז ומעולם לחיות בשלו' עם שכנינו בלי שום דרישה לשלטון ועצמאות שכולה היפך התורה ופריקת עול מלכות שמים ועול מצות, ובעטיה נשפך דם".

ממשיכים הכותבים ומתארים את המציאות על פי תפיסתם ומדווחים כי "תמורת זה מצטרפים גם "העיתונים החרדים" לבכי התנינים הכלל ציוני על ה"אנטישמיות" ו"שנאת ישראל", ובזה מראים את ההיפך הגמור, כי הם שותפים גמורים בפשעים האלו, ומצדיקים השנאה ליהודים, כאומרים כי אכן גם היהודים החרדים שותו"מ (שומרי תורה ומצוות) חלק מאותם רציחות סדיסטיות ומסכימים עם זה, מה שמעורר חמת זעם ותאוות נקם ה"י (ה' ירחם)".

מוסיפים וכותבים אנשי 'עדת חרדים': "ואפי' בשכל ישר אך לשם התגוננות עצמית מה שאפי' בעלי חיים מוטבעים בטבע זה, היה להם לנסות לכל הפחות להעמיד פנים כלפי חוץ כי הם מתנגדים למעשים כאלו, ולהסיר מעליהם את הכעס הערבי, אבל עדיף להם להראות נאמנות ו"פטריוטיזם" לאדונים, מקוים הם כי בזה אולי יקבלו "תוספת תקציב" אם לא עכשיו, יהיה זה וכל כך למה, כי הם מקבלים "תקציבים" ל"בנין הישיבות", ועבור זה "הותר להם" לשפוך דם ולסכן יהודים ולעשות יד אחת לכל התועבות. כי השוחד יעוור עיני חכמים, ק"ו עיני טיפשים".