מטוס כיבוי אש
מטוס כיבוי אשצילום: שלמה שוהם

טייסת כיבוי האש 'אלעד', על שמו של צופה האש אלעד ריבן ז"ל, שנספה באסון הכרמל, מונה החל מהיום 14 מטוסים, בהם 6 מטוסים חדשים שנרכשו בחודשים האחרונים. האחרון שבהם נחת אמש בישראל.

מטוסי הכיבוי שנרכשו, מתוצרת חברת Air Tractor, מסוגלים לטוס כשלוש שעות ללא תדלוק ולשאת כשלושת אלפים ליטר מים. את המטוסים רכשה ומפעילה 'אלביט מערכות' ומנהל הרכש במשרד הביטחון רוכש מהחברה שעות טיסה.

בנוסף לרכש המטוסים החדשים, טייסת הכיבוי החדשה הכפילה את פריסתה המבצעית, ומהיום פועלת משמונה מנחתים שונים בכל רחבי הארץ. בטייסת משרתים טייסים קבועים וייעודים המתמחים בכיבוי שריפות, ובנוסף שעות הטיסה הוכפלו והכוננויות הוגברו

סמנכ"ל וראש מנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, שמואל צוקר הסביר על פעילותה "טייסת הכיבוי האווירי, שהוקמה בעקבות אסון השריפה בכרמל, מפתיעה אותנו בכל יום מחדש ביכולותיה המבצעיות. רק בחודש האחרון הצליחה הטייסת להשתלט על שריפת ענק בעמק הירדן, כאשר לא פחות מעשרה מטוסים פעלו במקביל לעצירת האש. הבעת האמון בטייסת הכיבוי והשדרוג המשמעותי ביכולותיה, הינם גם הבעת אמון ביכולותיה של מערכת הביטחון לבצע פרויקטים לאומיים לטובת הכלכלה והחברה".

סמנכ"ל אלביט מערכות מנכ"ל חטיבת כלי טיס בחברה, יורם שמואלי ציין כי "אנו גאים להיות שותפים, יחד עם מנהל הרכש במשרד הביטחון, חיל האוויר וכים ניר במאמץ הלאומי לעצירת האש. מערכת הביטחון היא לקוח חשוב ומרכזי שלנו ונמשיך לפתח פתרונות חדשניים ולעשות כל מאמץ על מנת לעמוד במשימות החשובות והמורכבות העומדות בפנינו".