מחאת הסרדינים
מחאת הסרדיניםצילום: פלאש 90

שנת הלימודים מסתיימת היום, והילדים יוצאים לחופשה הגדולה, אך מה באשר להורים העובדים? כיום מקבלים מרבית העובדים עשרה ימי חופשה בשנה והפער בין חופשת ההורים לילדים הוא גדול מאוד.

ד"ר חיים שקד, מרצה למנהל חינוך במכללת אורות ישראל ויו"ר כנס מגמות שהתקיים אמש במכללה, סבור שהפתרון לחופשה הגדולה, הוא הארכת החופשה גם להורים.

"צריכים לתת יותר ימי חופש להורים העובדים. מספר ימי החופש לעובד הישראלי נמוך יחסית לעולם, כעשרה ימי חופש בשנה. בכל הארצות חוץ מבקנדה יש 25 ימי חופשה. צריך לחייב את מקומות העבודה לתת יותר ימי חופש", טוען שקד.

לדבריו, "הפריון של העובד הישראלי אינו גבוה יותר בגלל מיעוט ימי החופשה. זה גם יפתור את המצוקה של החופש הארוך של הילדים. אנשים משתעבדים יותר ויותר לעבודה ואנחנו מכורים לעבודה, וקרובים לנקודת השבר".

בראיון התייחס שקד גם ל"מחאת הסרדינים", וטען כי היא אינה מוצדקת, "צר לי על המחאה, היא אולי מצטלמת טוב ושר החינוך לא יוכל להתעלם ממנה, אבל זה לא עומד בראש סולם העדיפויות. התקציב של משרד החינוך מוגבל וכדי להקפיץ את מערכת החינוך קדימה, צריכים קודם כל להשקיע כסף בשיפור איכות ההוראה. להביא מורים טובים יותר, ולהיפרד ממורים פחות טובים. זה מה שישדרג את הכיתה ולא גודלה".

ד"ר שקד סבור שבעידן בו מתחלפים שרי חינוך מדי שנתיים, חשוב שאנשי האקדמיה ישמרו על יציבות המערכת, "יש כיום שינויים תכופים, כל שנתיים שר חינוך חדש עם כיוונים חדשים. דווקא אנחנו אנשי המחקר צריכים להיות אלו שיתנו את היציבות למערכת החינוך".