מותח ביקורת על התנהלות האו"ם. השגריר רון פרושאור
מותח ביקורת על התנהלות האו"ם. השגריר רון פרושאוררויטרס

בעקבות אירועי הטרור האחרונים, ורצח מלאכי משה רוזנפלד הי"ד, שיגר הבוקר שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, מכתב חריף למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון בדרישה לגנות את האירועים.

באיגרת כותב פרושאור לבאן קי-מון, "בשבועיים האחרונים, מאז החל חודש הרמדאן, ישנה עליה דרמטית בהתקפות נגד ישראלים. כמעט מדי יום אנחנו עדים לאירוע ירי או דקירה. מתקפות הטרור הללו הן חלק ממגמה מתעצמת של טרור עולמי".

השגריר מותח ביקורת על המזכ"ל ומבהיר לו: "רק לפני מספר ימים גינית את אירועי הטרור בצרפת, תוניסיה וכווית בכל תוקף. קראת להעמיד לדין את האחראים לאירועים האלימים הללו ואמרת שההתקפות האכזריות מחזקות את המחויבות של האו"ם להלחם בתופעות של רצח, הרס וחורבן של התרבות האנושית. אנחנו מצטרפים לקריאתך, ומצפים שתגנה באותו האופן את המתקפות בישראל. טרור הוא טרור, ללא קשר למקום שבו הוא מתפרץ. אזרחי ישראל ראויים לאותה דאגה ואמפתיה, שאתה מפגין כלפי שאר העולם".

פרושאור מבהיר כי אירועי הטרור הם בעצם תולדה של ההתנהגות הפלסטינית. "ההתקפות האלו הן תוצאה ישירה של הסתה מצד הרשות הפלסטינית בתקשורת ובמערכת החינוך. גם לאחר כל האירועים האלימים, ההנהגה הפלסטינית שותקת, ואינה מגנה את הרצח של אנשים חפים מפשע".

את האיגרת הוא מסיים בקריאה לבאן ולמועצת הביטחון לגנות את אירועי הטרור באופן מיידי ולקרוא גם לרשות הפלסטינית לגנות את הפיגועים האחרונים בפרט ואת הטרור בכלל.