הרובע היהודי בפראג
הרובע היהודי בפראגצילום: ערוץ 7

בית הכנסת "מייזל" בפראג, המהווה חלק מהמוזיאון היהודי בעיר, נפתח היום (רביעי) מחדש לציבור המבקרים, לאחר חודשים ארוכים בהם היה סגור לרגל שיפוצים.

בית הכנסת גם יציג תערוכה חדשה על ההיסטוריה של יהודי צ'כיה החל מהמאה ה 10 ועד המאה ה 18. במסגרת השיפוץ שעבר בית הכנסת הוצבו בו מסכי מגע גדולים שיאפשרו לקהל להנות מתערוכה שתציג בין היתר את הרובע היהודי בפראג והחיים היהודיים השוקקים שהתנהלו בעיר עד הריסתה בסוף המאה ה 19. התערוכה גם תציג את הרבנים החשובים שהתגוררו בפראג לאורך ההיסטוריה, כתבי יד חשובים והדפסים שונים בעלי חשיבות היסטורית.

אלכסנדר פוטיק, מייסד התערוכה, אמר לכלי התקשורת המקומיים כי "התערוכה החדשה שתוצג בבית הכנסת 'מייזל' המחודש מסודרת לפי נושאים וסדר כרונולוגי. היא מציגה את היישובים היהודיים הראשונים שהתקיימו בפראג ועוקבת אחר התפתחות הקהילה והחיים היהודיים בעיר לאורך ההיסטוריה. היא תציג גם נתונים על החינוך והמסורת היהודיים שהיו נהוגים בפראג".

ליאו פבלאט, מנהל המוזיאון היהודי בפראג, הוסיף כי התערוכה החדשה שתוצג בבית הכנסת היא חלק מההתחדשות הכוללת של המוזיאון היהודי בפראג. "אנו מתכננים כעת יותר תוכניות תרבותיות שיתקיימו במוזיאון ובבית הכנסת בשעות הערב, על מנת למשוך מבקרים מצ'כיה עצמה וכמובן תיירים. בין היתר יתקיימו במקום קונצרטים, ערבי קריאה, ומופעים שונים הקשורים ליהדות צ'כיה" אמר פבלאט.

בקרוב אמור להתחיל שיפוץ של בית כנסת הספרדי הקטן הפראג, כאשר במסגרת השיפוץ מתוכנן לקום במקום בית קולנוע שיציג סרטים על נושאים יהודיים וכן על אישים יהודיים בולטים שהתגוררו בפראג.