קבר אריאל שרון ולילי שרון בגבעת הכלניות בחוות השקמים
קבר אריאל שרון ולילי שרון בגבעת הכלניות בחוות השקמיםקובי גדעון / לע"מ

ההיסטוריון הצבאי, אריה יצחקי, ממגורשי גוש קטיף ותושב כפר ים לשעבר, קורא להפקיע את חוות השקמים מידי משפחת שרון, ולהקים במקום, ישוב למגורשים שטרם נמצא להם פתרון.

 "10 שנים חלפו מאז הגרוש ועדיין 180 משפחות מהמפונים חיים בקראוונים ועוד 50 חקלאים מהגוש טרם קיבלו את הקרקעות שהובטחו להם והפתרון לא נראה באופק. מדובר בשערורייה, אני נמנה על גרעין אל הים, ששייך למפוני יישובי צפון רצועת עזה, אלי סיני, דוגית, ניסנית, כפר ים ורפיח ים. היינו אמורים לעלות במסגרת ההרחבה לקיבוץ נוה ים ליד עתלית, אבל בגלל כל מיני בעלי הון ואינטרסנטים שיש להם נכסים וקרקעות, הכול תקוע. נתקלנו בפקידים חסרי לב ובחבורת טייקונים, והמנהלת שמסייעת לנו עומדת מולם חסרת אונים".

לדבריו חוות השקמים היא הפתרון ההולם ביותר לאותן 180 משפחות, "בנגב הצפוני בתחומי המועצה האזורית שער הנגב, יש חוות השקמים, שטח של 5,000 דונם, יש שם כיום מספר קטן של מבנים ושטח גדול של חקלאות. חוות השקמים של משפחת שרון היא חווה לא חוקית, ויישוב לא מוכר. מדובר בשטח עצום שממשלת ישראל יכולה להורות לרשות מקרקעי ישראל להחרים את החווה בהליך מהיר מידיהם של בניו של אריאל שרון. אפשר להקים שם ישוב למשפחות המגורשים שעדיין אין להם בתי קבע ולתת לחקלאים שטחי חקלאות. יש שם הכנה לתשתיות ותוך שנה ניתן להקים שם יישוב חדש, שאפשר לקרוא לו, קטיף שקמים".

יצחקי יודע שדרוש אומץ כדי לבצע את המהלך אך לדבריו זה אפשרי, "היו חקירות בעבר כיצד החווה הגיעה לידי שרון, אבל אף אחד לא רצה באמת להתעסק עם זה. מאז שהוא נפטר הילדים גרים שם, גם גלעד ולעתים אף עמרי ואנחנו סבורים שהגיע הזמן להפקיע את השטח. זה דורש קצת אומץ לב מצד המנהיגים שלנו, אבל זה גם פתרון לחטא הנורא של פשע הגרוש. אנחנו עוד זוכרים איך שרון הבטיח פתרון לכל מפונה תוך שנה. אבל אנחנו להבדיל ממשפחת שרון, לא רוצים להרוס את הבתים של משפחת שרון, יהודי לא מגרש יהודי ונשאיר את שני הבתים של הילדים ואת אחוזת הקבר של אריק ולילי שרון. אבל זה יהיה ישוב נהדר חדש בצפון הנגב".