בקרוב בצהוב. דגן יבזורי
בקרוב בצהוב. דגן יבזוריצילום: אלן שיבר מנהלת הליגה

נראה שגיא גודס מוביל העונה, בניגוד לזו הקודמת את הקו המקצועי של מכבי ת"א, ובמקביל, נראה שהצהובים חוזרים לימים בהם כל ישראלי מוביל, היה נחטף לקבוצה ומקבל תגמול נאות על כך.

ההחתמה השלישית של מכבי ת"א, גם היא כמו שתי הראשונות ב-24 השעות האחרונות, של יוגב אוחיון וטרבור אמבאקווה – היא  לטווח ארוך.

דגן יבזורי, שחקנה של מכבי חיפה שתי העונות האחרונות, חתם לשלוש שנים במדים הצהובים, במה שמסתמן כשיא חדש בקריירה המעניינת של הגארד.

יבזורי היה כבר סגור בהפועל ירושלים, והיה נראה ששום דבר לא יכול לעצור את החתימה הסופית, אבל מכבי ת"א הציע חוזה של 1.2 מיליון דולרים ל-3 שנים, הרבה יותר מהירושלמים, וגם מהפועל ת"א שניסתה ברגע האחרון לבצע את המחטף, שהיריבה העירונית הצליחה.

באלופה מירושלים אגב, זועמים על ההחתמה של התל אביבים, אבל ייאלצו לחפש גארד ישראלי אחר.

יבזורי (29, 1.93) גדל במשמר העמק והחל את קריירת הכדורסל ב-2002 בליגה הלאומית במדי קריית ביאליק, הפועל עפולה והפועל יקנעם/מגידו, ונבחר לתואר הישראלי המצטיין בליגת הלאומית ולחמישיית העונה.

לפני 8 שנים עשה את הקפיצה לליגה הבכירה כשהצטרף להפועל גלבוע/עפולה ובהמשך להפועל גלבוע/גליל במדיה שיחק 5 עונות וזכה עימה באליפות המדינה.

לפני שנתיים עבר השחקן למכבי חיפה והפך לבורג מרכזי בקבוצה כשהוא תורם 10.6 נקודות ו-3.2 ריבאונדים למשחק בליגה ווינר-סל ו-9.8 נקודות ו-3.4 ריבאונדים ביורוקאפ.

בעונה האחרונה סיפק את הנתונים הטובים בקריירה בליגת העל כשקלע 12.2 נקודות, מסר 3.8 אסיסטים, הוריד 3 ריבאונדים וחטף 2 כדורים בממוצע למשחק.

הקו האחורי של הצהובים מתחיל להיות צפוף, וגודס מקווה להחתים את גל מקל, כדי שיצטרף לטיילור רוצ'סטי, יוגב אוחיון, סילבן לנסברג, וגיא פניני.

אין ספק שמכבי ת"א מנסה השבוע במסגרת מתיחת הפנים להביא יותר ישראלים, על פי הכוונה של המאמן גודס, שהעונה כנראה יהיה המרכיב העיקרי של הסגל, ולא יקבל הנחתות מההנהלה, כמו שעונה שעברה.

גודס הבהיר הבוקר, עד כמה הוא מרוצה מההחתמה החדשה: "השנה אנחנו רוצים להביא את הישראלים הכי טובים, ודגן בהחלט שייך לחבורה הזאת. המטרה שלנו להיות הכי טובים שאפשר כדי שנוכל להתמודד בכל הכוח בכל המסגרות. דגן יוסיף לנו קליעה מצוינת מהשלוש והרבה אופי".

גם יבזורי עצמו מרוצה מאוד ממעמדו החדש. "כבוד גדול להצטרף למכבי תל אביב, המועדון מספר 1. לא יכול לחכות כבר למשחק הראשון", אמר מיד לאחר שחתם בקבוצה.