היסטוריה. שחקני צ'ילה חוגגים עם הגביע
היסטוריה. שחקני צ'ילה חוגגים עם הגביעצילום: רויטרס

99 שנים חיכו בצ'ילה לרגע הזה: מאז נוסד טורניר הקופה אמריקה, המדינה שחיה ונושמת כדורגל, חלמה על תואר כזה. הלילה, החלום התגשם, אחרי ניצחון על ארגנטינה בפנדלים.

זה היה משחק ארוך ומייגע עבור שתי הנבחרות, שהגיעו למצבים, אבל לא הצליחו לייצר מהם שערים במשך 120 דקות של כדורגל. צ'ילה ללא ספק היתה חזקה יותר לאורך מרבית שלבי המשחק, כשרק מסי בולט בארגנטינה, וגם זה בעיקר במחצית הראשונה.

אבל צ'ילה רצתה יותר, וזה התבטא בבעיטות הפנדלים, שהראו נבחרת עם בגרות שעומדת בלחץ, ושוערה מצליח לעצור כדור חשוב ברגע האמת, לבין נבחרת שאחד משחקניה, בועט ברגע ההכרעה לשמיים, ואפילו לא מסכן את השוער הצ'יליאני.

ארגנטינה, שבצורת התארים שלה נמשכת כבר 22 שנים, פשוט היתה רדומה לאורך המחצית השנייה כולה, והצליחה להבקיע רק שער אחד במאני טיים, בזמן הפנדלים.

בחלק המכריע, לאחר 120 דקות, התייצב פרננדס ראשון לבעוט מהנקודה הלבנה וזעזע את החיבורים, 0-1 לצ'ילה. מסי מן העבר השני הישווה, ווידאל העלה ליתרון 1-2.

ואז הגיע הרגע שארגנטינה לא תשכח זמן רב. היגואין, בעט כדור חזק גבוה, הרחק מעל לשער. ארגאניס העניש בחזרה, וצ'ילה מתחילה לחגוג עם 1-3. באנגה כשל בבעיטה הקריטית ביותר, בראבו, השוער הצ'יליאני הדף, והאוהדים כבר התחילו לשיר, כשאלכסיס משלים 1-4, היסטורי, ושולח את ארגנטינה אבלה וחפוית ראש, לחפש הישג בטורניר הבא.