ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפניצילום: פלאש 90

מתווה גפני יציל את הקואליציה מעימות חזיתי? חוק הונאה בכשרות צפוי לעלות היום שוב לדיון בוועדת השרים לחקיקה, וכחלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד ליהדות התורה.

על הצעת החוק חתומים חברי כנסת מיהדות התורה, מש"ס, מהליכוד, מהבית היהודי ואפילו מישראל ביתנו, אולם כזכור, סיעת 'כולנו' מתנגדת נחרצות לחוק, ובשל כך ההצעה נדחתה על הסף בשבוע שעבר כדי לנסות להגיע לפשרות בין סיעות הקואליציה סביב החוק.

לערוץ 7 נודע כי לצד חוק הכשרות של ח"כ יואב בן צור (ש"ס) המבקש לתת סמכות בלעדית לרבנות הראשית בהענקת תעודות כשרות - תוצג היום בוועדת שרים הצעת חוק נוספת לחוק הכשרות של ח"כ משה גפני, המהווה מתווה מרוכך יחסית לחוק ההונאה בכשרות של ח"כ בן צור. המתווה מכיל שינויים קלים יותר על פני הצעתו של ח"כ בן צור סביב הסעיף העוסק בהגבלת מתן הפרשנות במונח 'כשר' ועשוי לאפשר לסיעת כולנו ליישר עמה קו ולא להטיל עליה ווטו.

המתווה המרוכך עולה היום לוועדת השרים לאחר שבוע של מגעים אינטנסיביים בין סיעות הקואליציה בניסיון להגיע לפשרה. מי שניצח על הפשרה היה ח"כ גפני שכאמור אף העלה הצעתו לוועדת השרים לחקיקה.

יצוין כי היום צפויות לעלות לישיבת הממשלה שתי רפורמות ביחסי דת ומדינה: ביטול הצעת המחליטים בסוגיית הגיור שהתקבלה בממשלה הקודמת והעברת הסמכויות של בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים לידי משרד הדתות. מדובר בשתי רפורמות עליהן הוסכם בהסכם הקואליציוני שנחתם בין יהדות התורה לליכוד ערב צירופה של הסיעה החרדית לקואליציה.

שרי הבית היהודי צפויים להתנגד לרפורמות הללו אולם הממשלה צפויה לספק רוב בלעדיהם.