מעצר מאסר אזיקים כלא
מעצר מאסר אזיקים כלאThinkstock

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) ביומיים את מעצרם של אב ובנו, תושבי שכונת בית ישראל בירושלים, שנעצרו בשבת אחר הצהריים לאחר קטטה שפרצה עם ערבים באזור ביתם הסמוך לכביש מספר 1 בעיר.

השניים נעצרו בביתם לאחר שערבי טען שראה יהודים שיידו לעבר רכבו אבנים נמלטים לעבר אזור הבית הסמוך לכביש. על פי חשד המשטרה, הערבי איים והשתולל, ובמקום פרצה תגרה.

שוטרים שהגיעו למקום החליטו לעצור בנוסף לערבי גם את האב ובנו. הבן חשוד בזריקת אבן על רכבו של הערבי ואילו האב בהתנגדות למעצר בנו וכן בנשיאת סכין מכתבים. לדברי האב, הוא אחז בסכין המכתבים לאחר שהערבי פרץ אל תוך ביתו וניפץ חלונות. השניים מכחישים את המיוחס להם ומיוצגים בידי עו"ד דוד הלוי מטעם ארגון חוננו.

הערבי נעצר אף הוא אולם למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים, החליטה השופטת להאריך את המעצר עד מחר בלבד.

לדברי השוטרים הערבי חשוד כי ניסה לתקוף יהודים באמצעות חגורתו, איים על היהודים שעמדו בסמוך כי "יהרוג אותם" ואף ניסה לתקוף שוטרים שביקשו להרגיע אותו. בדיון התברר כי לערבי ישנו עבר פלילי והוא הורשע בעבר בגין הצתה והתפרעות.

עו"ד דוד הלוי המייצג את האב ובנו מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "מדובר במעצר אבסורדי וחסר תוחלת. מרשיי לא עשו דבר ונעצרו לשווא. מדובר במקרה שבו אבי המשפחה ניסה לגונן על בנו שהותקף בתוך ביתו שלו בצורה אלימה וחמורה על ידי בן מיעוטים, שסבר כי הבן יידה לעברו אבן. במהלך התקיפה אף נופצו שמשות הבית".

לדבריו, "במקום לברר את הטענות עצרה המשטרה את כולם, הן את בן המיעוטים שתקף את מרשיי והן את מרשיי שהנם קורבנות העבירה שהותקפו בתוך ביתם. אנו נגיש ערר על החלטה זו ומעריכים כי בית המשפט המחוזי יתקן את העוול ויורה על שחרורם של מרשיי על אתר וללא תנאים".