מחאת הבלונים
מחאת הבלוניםצילום: התאחדות הסטודנטים

סטודנטים וסטודנטיות לחינוך התכנסו הבוקר (שני) מול קריית הממשלה בתל אביב והפריחו 300 בלוני גז.

הסטודנטים הזמינו את הציבור לצייר דולרים על הבלונים, ולהפריח אותם למעלה לעבר משרדי הממשלה בבניין, תוך שהם קוראים "גז מוזל מוריד חשמל".

מטרת הפעילות הייתה לעורר מודעות לנושא הגז ולקרוא להורדת מחירו בהווה ובעתיד.

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות, הארגון היציג של 65 אגודות סטודנטים ברחבי הארץ המאגדת למעלה מ-300,000 סטודנטים וסטודנטיות קיבלה ביום שישי האחרון החלטה לפעול לשינוי מחיר הגז לטובת כלל הצרכנים בישראל. ההחלטה התקבלה בכינוס חירום של נשיאות התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הכוללת את ראשי כלל האגודות.

לימאי ברזלי אורן, יו"ר אגודת הסטודנטיות והסטודנטים בסמינר הקיבוצים, הסביר את הצעד בו נקטו. "אנחנו פה כי אסור לנו להשלים עם המחיר והיעדר הפיקוח הנוכחיים, עלינו לדאוג להפחית את יוקר המחייה. הבחירה שלנו בלימודי חינוך היא בחירה לקחת אחריות ולנקוט עמדה לכן חשוב לנו להיות ולהוביל דיון חשוב כל כך בחברה הישראלית".

גלעד ארדיטי, יו"ר התאחדות הסטודנטים וסטודנטיות, הוסיף, "התשואה של תמר היא 23% כאשר בעולם התשואות נעות בין 8-12% ומבחינתי זה פשוט דבר מקומם. לכן אנו כסטודנטים זיהינו שמכל מתווה הגז יש נקודה אחת שבה מקומינו לעסוק ולפעול על מנת להשיג יותר עבור הציבור וזו סוגיית הורדת המחיר בהווה ובעתיד".