הרב שלמה ריסקין
הרב שלמה ריסקיןצילום: גרשון אלינסון
שבועיים לאחר שאושרה הארכת כהונתו כרב היישוב אפרת על ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל, התייחס אמש (ראשון) הרב שלמה ריסקין לפרשה שנקשרה בשמו וחוללה סערה בקרב הציונות הדתית.
כזכור, לפני כחודש וחצי ביקשה הרבנות הראשית בצעד חריג להזמין את הרב ריסקין לשימוע בנוגע להארכת כהונתו, זאת לרגל הגיעו לגיל 75, לאחר 32 שנים בהן הוא מכהן כרב היישוב אפרת.

אמש בשיעור שנשא הרב ריסקין בפני תושבי המועצה המקומית במעמד סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, אמר הרב ריסקין כי אף אחד מהרבנים הראשיים לא שוחח איתו מאז החלה פרשת הארכת כהונתו. "הרבנים לא דיברו איתי מילה, כל מה שקרה מהזמן שחשבנו שהם לא יאריכו את כהונתי עד לזמן הקרוב ביותר שהם האריכו את הכהונה לא שמעתי מהרבנות הראשית אף מילה, לא לכאן ולא לכאן".

הרב ריסקין הוסיף ואמר כי חרף מורת הרוח שיש מפסיקותיו, לכולן יש סימוכין מרבנים ראשיים לשעבר. "אני בטוח שלא פסקתי שום דבר שהם יכולים לומר שהפסיקות לא היו לפי הקשת המקובלת של ההלכה.

"כל פסק שנראה להם מחוץ למסגרת ואני יודע שחלק מהפסיקות מפריעות להם, יש לו סימוכין בהלכה ואצל רבנים ראשיים לשעבר". לדבריו, המאבק היה "מאבק בדרך, מאבק בגישה".

הרב ריסקין הזכיר את סוגיית הכשרות שעלתה לסדר היום לאחרונה ואמר כי האינטרס של הרבנות הראשית הוא שכל היהודים יוכלו לאכול אוכל כשר. "הרבנות הראשית צריכה לדאוג איך להנגיש את הכשרות ליהודים בארץ, לדאוג שהמחירים יהיו הזולים ביותר כדי שיותר ויותר יהודים יוכלו לאכול כשר, זה צריך להיות אינטרס עליון.

"הרבנות הראשית צריכה לדאוג שכל העם יוכלו לאכול כשר וזה מאוד שונה ממה שקורה כעת. הם צריכים לחבק כל ישראלי ולבדוק איך למנוע קרע בתוך החברה הישראלית".