בנו של ברכה

אלפי בני אדם ליוו היום (שני) למנוחות את תנ"צ אפרים ברכה ז"ל בדרכו האחרונה.

בין היתר ספדו לברכה מ"מ המפכ"ל בנצי סאו, שנכנס לתפקידו בשבוע שעבר, המפכ"ל היוצא יוחנן דנינו, פרקליט המדינה שי ניצן, ראש אגף החקירות והמודיעין ניצב מני יצחקי, קודמו בתפקיד יואב סגלוביץ', וכן ילדיו ובני משפחה נוספים.

"ביום שישי האחרון חששת ללבך ודאגת שהוא לא יעמוד לך. אמרת לנו - תהיו מאוחדים בחתונה של אחי. תרקדו, תשמחו ותעשו שמח כאילו אני הייתי שם. יותר מכל היית ישר דרך ודמות לחיקוי, עם שקט ונשמה שכל כך אפיינו אותך...הצוואה של אפרים ברכה, אבא שלנו היא - ואהבת לרעך כמוך".

בטקס ההלוויה נאמו גם בכירי המשטרה. "יממה חלפה מאז פילחה הירייה הבודדת את לבך ובא הקץ לשנים ארוכות של עשייה", אמר ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו. "לא שמענו את הירייה אבל היא מהדהדת באוזני כולנו, כשם שלא שמענו את המצוקה הקשה בה היית נתון והיא זועקת ממעשיך".

"אפילו אתה לא יכולת לרוע בהתגלמותו", ספד המפכ"ל לשעבר רב ניצב בדימוס יוחנן דנינו. "עם ישראל כולו חייב לראות באירוע הזה אזעקת אמת לסכנה המוחשית שאורבת לדמוקרטיה שלנו". ראש אגף החקירות לשעבר, יואב סגלוביץ', הוסיף: "היית נפגע עבירה, מגלי ההדף שיודעים לייצר עבריינים בכירים בדומה לגלי הים שהופכים בדיה לתחקיר".

דנינו בהלוויה

פרקליט המדינה שי ניצן ספד, "אזכור אדם ענו וצנוע שהקדיש את חייו למען עמו ומדינתו, אזכרו כמי שרדפוהו בדין, רדפהו עבריינים ועושי דברם. כמי שהוא ומשפחתו שילמו לאורך השנים מחיר אישי כבד בשל שליחותו ומסירותו למשטרה ולמדינה. כמי שהיה נתון לשיסוי, עד שכוחו לא עמד לו עוד. כאבכם הוא כאבנו ואין נחמה על האבדן. אולי תהיה לכם מעט נחמה בידיעה שהוא היה אדם משכמו ומעלה. ודבק בערכיו בכל מחיר, גם כשהמחיר היה כבד". 

ברכה ז״ל, בן 55 במותו, הותיר אחריו אלמנה, ארבעה ילדים ושבעה אחים ואחיות. לאורך כל שנותיו במשטרה שירת ברכה ז״ל בשורת תפקידי חקירות ומודיעין בימ״ר תל אביב, בלהב 433 ובאגף החקירות והמודיעין ובתפקידו האחרון פיקד על היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433.