עסקים יפתחו בשבת? חדרה
עסקים יפתחו בשבת? חדרהצילום: נתי שוחט, פלאש 90

ההסתה במרחב הציבורי נגד חרדים עולה מדרגה: תושבים בחדרה העלו פוסט בדף הפייסבוק של 'שכונת קלרין חדרה צעירה' הקורא לתושבי העיר לתרום כספים למאבק שיוקדש למניעת 'התחרדותה' של העיר.

הרקע למאבק - בית מדרש העומד לקום בסמיכות לשכונה, ולטענת חלק מהתושבים נבנה באופן בלתי חוקי. ברם, תחת לעתור לרשויות המוסמכות נגד הבניה, קורא הפוסט לתושבים לצאת למאבק נגד 'התחרדות העיר', כלשונו, וקורא אף להרים תרומה להצלחת המאבק המשפטי כשהוא מכוון בהמשך לפניה לבג"ץ בעניין.   

"זו ההזדמנות שלכם לעזור לנו במאבקנו נגד התחרדותה של העיר.....הכוחות המופעלים מנגד מופעלים במחשכים והם רבים. התחלנו באיסוף כספים - כל סכום יתקבל בברכה. כל הכספים מופקדים בחשבון מסודר בנאמנות עו"ד".

"כספים נאספים מכל מיני מקומות, תושבת בית שמש, שהמחאה הגיע אליה ביקשה לתרום היום בצהריים... תושבי השכונה מבצעים העברות ומוסרים צ'קים, אבל זה לא מספיק".

וכאן מבהיר מחבר הפוסט כי לטעמו יש ללכת על כך לבג"ץ. "למרות המאמצים היום נראה כי נהיה חייבים להגיע לבג"ץ. יש כאן בעיר המון אנשים ששותפים למאבק שלנו - אז בבקשה עצרו לרגע, פתחו את הארנק ותסייעו לנו... מי שמעוניין למסור צ'קים, יכול לפנות אלינו בהודעה פרטית ואנחנו נדאג לאסוף ממנו", מבקש מחבר הפוסט.