ובמקום הראשון: הביטוח הלאומי

1,218 תלונות נגד התנהלות הביטוח הלאומי הוגשו בשנה החלפת לנציב תלונות הציבור. מנכ''ל הביטוח הלאומי: נפיק לקחים ונשפר את העבודה.

ניר הר זהב , כ' בתמוז תשע"ה

שלמה מור יוסף
שלמה מור יוסף
צילום: פלאש 90

מדו"ח המבקר השנתי המתפרסם אחר-הצהריים (יום ג'), עולה כי בשנה החולפת הוגשו לנציב תלונות הציבור 15,834 תלונות, בכ-1,200 יותר מאשר ב-2013.

23.8% מהתלונות היו על השירות לציבור, 6.6% על תשלומי חובה ותשלומים אחרים, 4% על דיור ואכלוס ו-2.2% על איכות הסביבה. אבל רק 30.5% מהתלונות נמצאו מוצדקות.

במקום הראשון המוסד לביטוח לאומי עם 1,218 תלונות. במקום השני משטרת ישראל עם 641 תלונות ואחריה משרד האוצר עם 611 .על צה"ל התקבלו 283 תלונות ועל רשות השידור 194.

מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' שלמה מור יוסף מסר שמספר התלונות שנמצאו מוצדקות הוא 140 בלבד, "בביטוח הלאומי מתייחסים בכובד ראש לכל תלונה. תהליך הטיפול בתלונות משמש להפקת לקחים כדי לשפר את תהליכי העבודה לטובת ציבור המבוטחים.

"העובדה כי מרבית המבוטחים בוחרים להתלונן ולחפש מענה בתוך המוסד מעידה לדעתנו על האמון שהציבור רוחש למנגנוני הבדיקה הפנימית של הביטוח הלאומי", כך מור יוסף.