ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפניצילום: פלאש 90

ועדת הכספים סירבה היום (רביעי) לאשר הטבת מס לעמותה המטבילה יהודים לנצרות.

"המדינה לא צריכה לממן גופים שפועלים בניגוד לחוק. עמותה שמטבילה יהודים לנצרות פועלת בניגוד לחוק ובוודאי לא צריכים לחזק את פעילותה", הסביר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) במהלך דיון שעסק במתן הקלות במס לעמותות מתוף סעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

במהלך בחינת רשימת העמותות שהוגשה לוועדה ע"י רשות המיסים החליטו יו"ר הוועדה גפני וייתר חברי הכנסת להוציא מהרשימה את עמותת "יחד רמת השרון" עקב פועלה בניגוד לחוק.

בסך הכול אישרה ועדת הכספים 54 עמותות שפועלות במגוון תחומים: חינוך, סעד ורווחה, דת, ספורט, תרבות ועוד.

גפני ציין בדיון כי "לגבי כל עמותה, יש לבדוק אם מדינת ישראל אכן רוצה לסייע למטרות שלשמן היא קיימת. ארגון שמטביל יהודים לנצרות מבצע דבר שהחוק במדינה אוסר. החוק אוסר להטביל יהודים לנצרות ואם היינו מאשרים את ההטבה לעמותה הזו, המשמעות היתה שהמדינה מאפשרת ואף מעודדות לגייס תרומות לפעילות מיסיונרית שחותרת תחת יהדותה של המדינה. לא יתכן שהמדינה שמה לה למטרה לעזור למי שמטבילים יהודים לנצרות. כל עמותה שיתגלה לגביה, כי היא פועלת בניגוד לחוק, לא נאשר לה את ההטבה מתוקף סעיף 46".

כאמור הוועדה אישרה את ההטבה ל - 54 עמותות לאחר שלגביהן דווח לה ע"י מנהל מחלקת מלכ"רים וע"י מנהלת מחלקת רישום ברשם העמותות, בנימין למקין, כי יש להן אישור על ניהול תקין, הן רשומות כדין ברשם העמותות ועומדות בקריטריונים המקנים זכאות לקבלת אישור על סעיף 46, כגון שהן פועלות למען המטרות שלשמן הו הוקמו וכד'. הרשימה, לרבות הוצאת עמותת "יחד רמת השרון" ממנה, אושרה פה-אחד ע"י כל חברי הוועדה.